1 shot from my first wedding

Discussion in 'People Photography' started by Tennessee Landscape, Jun 15, 2008.

  1. Tennessee Landscape

    Tennessee Landscape TPF Noob!

    Joined:
    Jan 19, 2008
    Messages:
    580
    Likes Received:
    0
    Location:
    Seymour, TN
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    here is a shot from my first wedding, a little play with DOF and som P.P.


    [​IMG]
     
  2. Rachelsne

    Rachelsne TPF Noob!

    Joined:
    Jan 24, 2008
    Messages:
    1,138
    Likes Received:
    0
    Location:
    Yorktown, VA, USA
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Its not bad but there is room for improvements, the brides jacket looks blown out and has lost all detail her eyes could do with a little bit more work to make them brighter and sharper.

    I think I like the composition with the bridesmaids behind, with the shallow DOF but maybe crop a little bit further from the bride so you have her whole hair in the shot

    I may be very wrong in saying this but on my crappy laptop it looks like you missed focus on the brides eyes, and got her hair instead-I may be wrong like I said im on a crappy laptop.

    Congratulations on your first wedding, was it scary?
     
  3. Tennessee Landscape

    Tennessee Landscape TPF Noob!

    Joined:
    Jan 19, 2008
    Messages:
    580
    Likes Received:
    0
    Location:
    Seymour, TN
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    yeah, I missed focus on one eye, and it was rushed cuz they were ready to get to the reception and it was the last picture. i sure did blow out the dress, but, and I say but lightly but I think in a way it's also kinda cool but I do wish I didn't screw that part up

    thanks for the feedback, and by the way I was really nervous doing my first wedding. I didn't think I would be but I was. At least I got my first one under my belt and a lot of learning from it.
     
  4. Rachelsne

    Rachelsne TPF Noob!

    Joined:
    Jan 24, 2008
    Messages:
    1,138
    Likes Received:
    0
    Location:
    Yorktown, VA, USA
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    i ant imagine doing my first wedding-im a long way off, way to slow at getting all my settings to what I want lol.

    I do like your idea for the picture though
     
  5. timbearden

    timbearden TPF Noob!

    Joined:
    Jun 21, 2008
    Messages:
    275
    Likes Received:
    0
    Location:
    CA
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Suggestion, better cropping and a little more contrast.
     

Share This Page