A little help here, please?

Discussion in 'Photography Beginners' Forum' started by Missdaisy, Aug 19, 2009.

  1. Missdaisy

    Missdaisy TPF Noob!

    Joined:
    Apr 15, 2009
    Messages:
    346
    Likes Received:
    0
    Location:
    Missouri
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Can anyone remove the words Scott cam and Ryan cam from these pictures? Any help would be much appreciated.


    1.
    [​IMG]


    2.
    [​IMG]
     
  2. anemtchick

    anemtchick TPF Noob!

    Joined:
    Aug 19, 2009
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Location:
    Indianapolis, IN
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I tried but it makes it blurry on the bottom. I'm still learning photoshop though so maybe someone else can.
     
  3. PhotoXopher

    PhotoXopher TPF Noob!

    Joined:
    May 27, 2009
    Messages:
    3,475
    Likes Received:
    2
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Hmmm, this brings up a random question.

    Who owns the copyright on photos taken with a motion sensor? :lol:
     
  4. bigtwinky

    bigtwinky No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Oct 6, 2008
    Messages:
    4,820
    Likes Received:
    285
    Location:
    Montreal
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    You can do a quick job in Photoshop in under 5 secs simply using the lasso and move tool.

    But I'm with Noyze, who owns the image and why do you need the markings removed? There is probably a setting in the camera that will remove the time and name
     
  5. Mturulski

    Mturulski TPF Noob!

    Joined:
    Jul 7, 2009
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Location:
    Magnolia, Delaware
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Twenty second quick fix for you, if this violated a copyright law, my mom did it.

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  6. manaheim

    manaheim Jedi Bunnywabbit Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Sep 2, 2005
    Messages:
    14,394
    Likes Received:
    3,261
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Kinda dunno why 1. you would bother since the images are kinda not great, and 2. why you wouldn't just crop it out, but I was bored, so...

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. manaheim

    manaheim Jedi Bunnywabbit Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Sep 2, 2005
    Messages:
    14,394
    Likes Received:
    3,261
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    ooo, I just barely missed the checkered flag. lol
     
  8. Missdaisy

    Missdaisy TPF Noob!

    Joined:
    Apr 15, 2009
    Messages:
    346
    Likes Received:
    0
    Location:
    Missouri
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I was wondering the same thing about ownership, they are my husbands trail cams, but no one is there to actually snap the picture. He wants to use them on a web page but he doesn't want his friends names on the pictures. The names are on there to identify location on the farm. Since these were taken he changed the name withing the camera to read an actual location not someones name.
    I don't have photoshop or I would give it a whirl. My hubby installed Adobe Premier Pro on the computer, but that's more for videography.
     
  9. Mturulski

    Mturulski TPF Noob!

    Joined:
    Jul 7, 2009
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Location:
    Magnolia, Delaware
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    You missed the checkered flag, but did a better job, so i admit defeat.
     
  10. manaheim

    manaheim Jedi Bunnywabbit Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Sep 2, 2005
    Messages:
    14,394
    Likes Received:
    3,261
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I'm kind of a cloning madman... not that I do it often, but over the years I've had a lot of practice. :)
     
  11. manaheim

    manaheim Jedi Bunnywabbit Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Sep 2, 2005
    Messages:
    14,394
    Likes Received:
    3,261
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Oh and missdaisy...

    YOUR WELCOME...

    nudge nudge.

    :)
     
  12. Missdaisy

    Missdaisy TPF Noob!

    Joined:
    Apr 15, 2009
    Messages:
    346
    Likes Received:
    0
    Location:
    Missouri
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I know they aren't phenominal pics but my husband is on a hunting prostaff and to hunters out there the rack is all they care about in this picture. That guy will hopefully be hanging on a wall in about 6 weeks.
    He uploads these pics on his website so hunters can oogle over them, so it's a little distracting have different guys names at the bottom of these pics. Thank you much for your editing :D
     

Share This Page