Assign #21 Shoot Manual

Discussion in 'Photo Assignments & Technical Challenges' started by Nikon Fan, Sep 12, 2005.

  1. Nikon Fan

    Nikon Fan TPF Noob!

    Joined:
    Nov 2, 2004
    Messages:
    3,524
    Likes Received:
    49
    Hobbes idea gave me an idea for this weeks assignment. I know I'm not the only one that sometimes just pops the camera on auto to try and focus on composition, so this weeks assignment is to shoot manual. Be creative or as boring as you'd like, just don't use any auto settings...everything must be manual :) For some this won't be much of a challenge, but for newbies it may be more of a challenge ;)

    As always a new assignment will be posted next Monday, but feel free to post pics in this thread even after the new assignment is posted. Good luck and have fun :)
     
  2. Corry

    Corry Flirtacious and Bodacious Supporting Member

    Joined:
    Feb 5, 2004
    Messages:
    21,169
    Likes Received:
    109
    Location:
    North Central Illinois
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    This is a VERY good assignment for those that are used to auto! I'm one of those that this isn't new for though...I tend to mess a lot of shots up with auto for some reason! :lol:
     
  3. JonMikal

    JonMikal TPF Noob!

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    12,262
    Likes Received:
    327
    do you want exif info for proof? :mrgreen:
     
  4. Corry

    Corry Flirtacious and Bodacious Supporting Member

    Joined:
    Feb 5, 2004
    Messages:
    21,169
    Likes Received:
    109
    Location:
    North Central Illinois
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Hey speaking of Exif..can anyone tell me where to FIND that info? I don't understand it?
     
  5. EVPohovich

    EVPohovich TPF Noob!

    Joined:
    Aug 17, 2005
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    It should be part of your photo viewing software. Also the info can be found in Photoshop by going File > File Info and then select EXIF in the dropdown menu.

    EXIF.org
     
  6. Corry

    Corry Flirtacious and Bodacious Supporting Member

    Joined:
    Feb 5, 2004
    Messages:
    21,169
    Likes Received:
    109
    Location:
    North Central Illinois
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Thanks!!!! That helps a lot!!!

    Now back to your regularly scheduled programming. :)
     
  7. Nikon Fan

    Nikon Fan TPF Noob!

    Joined:
    Nov 2, 2004
    Messages:
    3,524
    Likes Received:
    49
    :lol: From you of course Jon... :lmao: I say if you feel you need to prove it, then post the data :lmao: Actually it's a good idea though, I think it helps a lot in understanding...
     
  8. darin3200

    darin3200 TPF Noob!

    Joined:
    May 3, 2005
    Messages:
    2,078
    Likes Received:
    28
    Location:
    Des Moines, Iowa
    Cool, manual focus as well I hope?
     
  9. EVPohovich

    EVPohovich TPF Noob!

    Joined:
    Aug 17, 2005
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    The only Auto thing I normally use is AWB (Auto White Balance). Might give this a try without that on. Hmmm.....
     
  10. Nikon Fan

    Nikon Fan TPF Noob!

    Joined:
    Nov 2, 2004
    Messages:
    3,524
    Likes Received:
    49
    Yep :) Everything manual...
     
  11. thebeginning

    thebeginning TPF Noob!

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    3,795
    Likes Received:
    29
    Location:
    Texas
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    sweeeeet. so i'm assuming we arent aloud to meter at all. because that's truly manual. just guessing. but then...are we aloud to edit them afterwards?
     
  12. darin3200

    darin3200 TPF Noob!

    Joined:
    May 3, 2005
    Messages:
    2,078
    Likes Received:
    28
    Location:
    Des Moines, Iowa
    Well if the meter is not affecting the f/stop or shutterspeed I don't see a problem, but it would be cooler if no metering was used.


    Post-editing? :lmao:
     

Share This Page