Busy time of year for frogs (not for the squeemish)

Discussion in 'Nature & Wildlife' started by tpe, Apr 13, 2009.

  1. tpe

    tpe TPF Noob!

    Joined:
    Nov 18, 2005
    Messages:
    964
    Likes Received:
    12
    Location:
    Copenhagen Denmark
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    They are so cute, the poor things wouldnt hurt a fly (well almost), but they end up as food for all, and get so tired that they almost dont get out of the way. It takes about 12 mins after moving for them to come up and go about their busness when disturbed, but if you move really really slowly you can get very close, just watch out when pointing your lens in another direction as they all think it is a signal to dive dive dive.

    1
    [​IMG]



    2
    [​IMG]



    3
    [​IMG]



    4
    [​IMG]



    5
    [​IMG]



    It is a kind of a tough and hectic time for them at the moment. Frenetic and lots to do and unfortunatly sometimes nature is not so kind all the time. Some of the poor things just dont know when to let go (in this case a toad)...
    6
    [​IMG]





    others just take tooooo many risks.
    7
    [​IMG]




    8
    [​IMG]




    9
    [​IMG]



    10
    [​IMG]




    Crop from above to self portrait, not sure how to avoid that, or why the photographer and background seem to be in focus when everything else infront of and behind the eye are out of focus.
    11

    [​IMG]




    One from last year that i was very pleased with, not the same froggs but perhaps something for the story as it seems they play an important role keeping everything else fed?
    12
    [​IMG]

    Edited so as all the pics are at the start


    13
    [​IMG]



    14
    [​IMG]



    15
    [​IMG]



    16
    [​IMG]



    17
    [​IMG]
    Ahh they grow up so quickly :).


    18
    [​IMG]
    This guy has two legs...


    And this guy 4, shot about 2 days apart.
    19
    [​IMG]



    From last year but hopefully ok as it is the same species from the same pond
    20
    [​IMG]

    Finished :)

    Tim
     
    Last edited: May 19, 2009
  2. Wyjid

    Wyjid TPF Noob!

    Joined:
    Mar 28, 2008
    Messages:
    836
    Likes Received:
    0
    Location:
    Muskoka Canada
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    you're in focus because the frogs eye acts as a wide angle fisheye lens (frog eye lens in this case). the wider angle the shot the greater your depth of field, compared to a telephoto shot. The geometry behind this is a bit tough to go through but im sure you've noticed this if you've ever used more than one lens before (which im sure you have).
     
  3. lockwood81

    lockwood81 TPF Noob!

    Joined:
    Jun 10, 2007
    Messages:
    887
    Likes Received:
    0
    Location:
    Daytona Beach
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Great series...loved the captions. :thumbup:
     
  4. tpe

    tpe TPF Noob!

    Joined:
    Nov 18, 2005
    Messages:
    964
    Likes Received:
    12
    Location:
    Copenhagen Denmark
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Thanks Wyjad, now to find a way of avoiding it for the next shot :).

    Hey lockwood81 glad you liked them

    cheers

    tim
     
  5. nickfmc

    nickfmc TPF Noob!

    Joined:
    Mar 3, 2009
    Messages:
    37
    Likes Received:
    0
    Location:
    Vancouver BC, Canada
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    LOVE number 9, you can't just sense what that frog is thinking.
     
  6. polymoog

    polymoog TPF Noob!

    Joined:
    Aug 31, 2008
    Messages:
    1,283
    Likes Received:
    3
    Location:
    Meercat Manor
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Some really great shots here [​IMG]

    I particularly like nrs 2, 6, 9, 10 & 12 :)
     
  7. Tsanand

    Tsanand TPF Noob!

    Joined:
    Apr 15, 2009
    Messages:
    7
    Likes Received:
    1
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Fantastic series on these frogs Tim. Stunning eye level perspective. The one where we can see your reflection in the frog's eyes is awesome.
     
  8. jmthompson

    jmthompson TPF Noob!

    Joined:
    Nov 8, 2008
    Messages:
    99
    Likes Received:
    0
    Location:
    Spearfish, SD
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    These are some TERRIFIC shots! Absolutely love #4! How did you get them to line up like that for you? lol! Great series!
     
  9. tpe

    tpe TPF Noob!

    Joined:
    Nov 18, 2005
    Messages:
    964
    Likes Received:
    12
    Location:
    Copenhagen Denmark
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Nickfmc, i hate to think, "err gulp" :)?

    Ploymoog, many thanks, great userid btw, what on earth made you think of that?

    Tsanand, thanks, i really like that angle too, it gets a bit wet sometimes, the spawn pics here arnt the same angle unfortunatly but the light wouldnt let me get them except from above, i should have used the glass box for them that was for some of the tadpoles but didnt have it at the time.

    Jana T thanks, it is easy, you know being the better halfs parents they cooperate sometimes ;)

    Some more, they will soon be froglets, cant wait, but how to get a decent pic of them is another thing, having just found out how hard tadpoles are the froglets arent so likely to stay still.
    Tim

    13
    [​IMG]



    14
    [​IMG]



    15
    [​IMG]



    16
    [​IMG]



    17
    [​IMG]
    Ahh they grow up so quickly :).
     
  10. tpe

    tpe TPF Noob!

    Joined:
    Nov 18, 2005
    Messages:
    964
    Likes Received:
    12
    Location:
    Copenhagen Denmark
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Just a little update...

    [​IMG]
    This guy has two legs...
    And this guy 4, shot about 2 days apart.
    [​IMG]

    tim
     
  11. Arch

    Arch Damn You! Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Jan 21, 2006
    Messages:
    8,487
    Likes Received:
    102
    Location:
    locked in the attic
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    very interesting and well taken shots, good job :thumbup:
     
  12. duncanp

    duncanp TPF Noob!

    Joined:
    Nov 15, 2005
    Messages:
    3,388
    Likes Received:
    43
    Location:
    Hemel, UK!
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    last shot is my favourite of them all
     

Share This Page