Choosing the right subject... Eeek

Discussion in 'Off Topic Chat' started by Meysha, Jul 18, 2005.

  1. Meysha

    Meysha still being picky Vicky

    Joined:
    Feb 21, 2005
    Messages:
    4,152
    Likes Received:
    58
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Yay. I only have 1 semester of uni left. Yay!
    But the problem is I have to pick 3 subjects to study this semester and I have no idea what to pick... nothing's really appealing to me at the moment. :-( (i miss adrian) :-(

    I'm doing a Bachelor of Languages (french) and have studied everything under the sun practically, so far. I've done, french (of course,,, duh!), japanese, english, chemistry, psychology, anthropology, management, translation, education, and law.

    So I've had a taste of everything but I need help choosing these three subjects I have to do this semester.... please.

    Here's a look at most of the subjects I can pick from.
    http://www.jcu.edu.au/courses/handbooks/masterschedule/2005/T_Ia.html
    If you go up a level in the URL to 2005, you'll see all the other tables of subjects I can choose from.

    What's a really great Uni/Technical school subject you've studied and really liked???

    My favourite would have to be an education subject I did called Languages and Literacies... it's not for everyone, but I loved the way it told us people learnt languages and how to talk to kids in the school setting so they actually do what you want them to do.

    hmmm maybe I should do a math subject just for fun. :confused:
     
  2. Xmetal

    Xmetal TPF Noob!

    Joined:
    Nov 22, 2004
    Messages:
    2,351
    Likes Received:
    29
    Location:
    Newcastle, Australia
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I've never been to Uni but I did study I.T. at Tafe and enjoyed it until Cisco Networking came into the picture. If you're going to study IT then by all means do so but stay away from Networking if you would like to retain your love of the internet. :grumpy:
     
  3. LaFoto

    LaFoto Just Corinna in real life Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Feb 1, 2004
    Messages:
    34,814
    Likes Received:
    814
    Location:
    Lower Saxony, Germany
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    A math subject!?!?!? :shock:

    For fu-hun!?!?!?!?? :scratch:

    That would not have been for me, no. Never. Ugh. I was soooo hopeless in maths.

    I was always very interested in anything linguistic, development of languages over the long course of time and such. But also Psycholinguistics were very, very interesting (way back in the old days in Bonn where my photos date from that you can find here http://www.thephotoforum.com/forum/showthread.php?t=25908 [ha, just a little promotion in my own interest thrown in here, no one will realise it for what it is, 8)]). But I have not been to the site :blulsh2:, therefore I don't know what is on offer?
     
  4. Andrea K

    Andrea K TPF Noob!

    Joined:
    Dec 16, 2004
    Messages:
    2,025
    Likes Received:
    28
    Location:
    Philadelphia/North Carolina
    i think women in film/men in film sounds interesting

    maybe take an art class?? drawing, painting?
     

Share This Page