Definitions Please

Discussion in 'Photography Beginners' Forum' started by BoblyBill, Nov 2, 2006.

  1. BoblyBill

    BoblyBill TPF Noob!

    Joined:
    Oct 30, 2006
    Messages:
    2,860
    Likes Received:
    36
    Location:
    in the eye of a tornado
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I thought I would start this thread (because I couldn't find one like it) to help people that might know some of the terminology like "LOL: laugh out loud" or "DOF: depth of field". As I was reading through some of the threads, I had a hard time with some of the abbreivations. So if you have any please put them here so that we could make a list for those new to forums and/or photography would have a place to start the definitions.

    L o L: laugh out loud
    DOF: depth of field
    IOM: ?
    KFC: Kentucky Fried Chicken
    Opps how did that one get in here :lol:
    Negative Density Filter: what does that do?
     
  2. Big Mike

    Big Mike I am Big, I am Mike Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Dec 16, 2003
    Messages:
    33,822
    Likes Received:
    1,811
    Location:
    Edmonton
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    There used to a photography glossary around here somewhere...it used to be a sticky...but it has been buried now.
     
  3. fmw

    fmw No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Sep 30, 2006
    Messages:
    2,603
    Likes Received:
    137
    Neutral density filter. It is a gray filter that simply cuts down the amount of light reaching the lens. They are calibrated in X's - 2X is a one stop reduction in light, 4X is a 2 stop etc.
     
  4. Johno

    Johno TPF Noob!

    Joined:
    May 26, 2006
    Messages:
    316
    Likes Received:
    0
    Location:
    British Columbia
    Maybe you meant IMO? (In My Opinion)
    or IMHO (In My Humble Opinion, In My Honest Opinion)
     
  5. Big Mike

    Big Mike I am Big, I am Mike Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Dec 16, 2003
    Messages:
    33,822
    Likes Received:
    1,811
    Location:
    Edmonton
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    ADN Any day now
    AFAIK As far as I know
    AFK Away from keyboard
    ARE Acronym-rich environment
    A/S/L? Age/sex/location?
    B4N Bye for now
    BAK Back at the keyboard
    BBIAB Be back in a bit
    BBL Be back later
    BEG Big evil grin
    BFD Big f***ing deal
    BFN Bye for now
    BG Big grin
    BIOYIOP Blow it out your I/O port
    BL Belly laughing
    BOTEC Back-of-the-envelope calculation
    BRB Be right back
    BTA But then again...
    BTW By the way
    BWL Burst With Laughter
    BWTHDIK But what the heck do I know...?
    CU See you
    CUL See you later
    CUL8ER See you later
    CYA Cover your ass
    CYO See you online
    DBA Doing business as
    DFLA Disenhanced four-letter acronym (that is, a TLA)
    DL Dead link
    DIKU Do I know you?
    DITYID Did I tell you I'm distressed?
    DQMOT Don't quote me on this
    EG Evil grin
    EMFBI Excuse me for butting in
    EOM End of message
    EOT End of thread (meaning: end of discussion)
    ETLA Extended three-letter acronym (that is, an FLA)
    F2F Face to face
    FAQ Frequently-ask question(s)
    FISH First in, still here
    FLA Four-letter acronym
    FMTYEWTK Far more than you ever wanted to know
    FOMCL Falling off my chair laughing
    FUBAR F***ed up beyond all repair or recognition
    FUD Fear, Uncertainty, and Doubt
    FWIW For what it's worth
    FYI For your information
    G Grin
    G2G Got to go
    GA Go ahead
    GAL Get a life
    GD&R Grinning, ducking, and running
    GIWIST Gee, I wish I'd said that
    GMTA Great minds think alike
    GOL Giggling out loud
    GTRM Going to read mail
    HTH Hope this helps
    IAC In any case
    IANAL I am not a lawyer (but)
    IC I see
    IDK I don't know
    IHA I hate acronyms
    IIRC If I recall/remember/recollect correctly
    ILU or ILY I love you
    IM Immediate/Instant message
    IMHO In my humble opinion
    IMing Chatting with someone online usually while doing other things such as playing trivia or other interactive game
    IMNSHO In my not so humble opinion
    IMO In my opinion
    IOW In other words
    IPN I'm posting naked
    IRL In real life
    IYSWIM If you see what I mean
    JBOD Just a bunch of disks (like redundant array of independent disks, etc.)
    JIC Just in case
    JK Just kidding
    KOTC Kiss on the cheek
    KWIM? Know what I mean?
    L8R Later
    LD Later, dude
    LDR Long-distance relationship
    LLTA Lots and lots of thunderous applause
    LMLYG Let Me Let You Go
    LOL Laughing out loud
    LRF Little Rubber Feet (the little pads on the bottom of displays and other equipment)
    LTM Laugh to myself
    LTR Long-term relationship
    LULAB Love you like a brother
    LULAS Love you like a sister
    MorF Male or female
    MOSS Member of the same sex
    MOTOS Member of the opposite sex
    MUSM Miss you so much
    NM Not much
    NFG No f*****g good
    NFW No feasible way or no f*****g way
    NIFOC Naked in front of computer
    NP or N/P No problem
    NRN No response necessary
    OIC Oh, I see
    OLL Online love
    OTF Off the floor
    OTOH On the other hand
    OTTOMH Off the top of my head
    PANS Pretty awesome new stuff (as opposed to "POTS")
    PCMCIA People can't master computer industry acronyms
    PDA Public display of affection
    PEBCAK Problem exists between chair and keyboard
    PIBKAC Problem is between keyboard and chair
    PITA Pain in the ass
    PMFJIB Pardon me for jumping in but...
    ::pOOF:: Goodbye (leaving the room)
    POS Parent over shoulder (change the topic)
    POTS Plain old telephone service
    PU That stinks!
    RL Real life (that is, when not chatting)
    ROR Raffing out roud (Engrish for "laughing out loud")
    ROTFL Rolling on the floor laughing
    ROTFLMAO Rolling on the floor laughing my a** off
    ROTFLMAOWPIMP Rolling on the floor laughing my a** off while peeing in my pants
    ROTFLMBO Rolling on the floor laughing my butt off
    RPG Role-playing games
    RSN Real soon now
    RTFM Read the f***ing manual
    RYO Roll your own (write your own program; derived from cigarettes rolled yourself with tobacco and paper)
    S4L Spam for life (what you may get when you become someone's customer or client)
    SHCOON Shoot hot coffee out of nose
    SEG S***-eating grin
    SF Surfer-friendly (low-graphics Web site)
    SNAFU Situation normal, all f***ed up
    SO Significant other
    SOHF Sense of humor failure
    SOL Smilling out loud or sh*t out of luck
    SOMY Sick of me yet?
    STFW Search the f*****g Web
    STW Search the Web
    SWAG Stupid wild-a** guess
    TAFN That's all for now
    TANSTAAFL There ain't no such thing as a free lunch
    TFH Thread from hell (a discussion that just won't die and is often irrelevant to the purpose of the forum or group)
    TGIF Thank God it's Friday
    THX Thanks
    TIA Thanks in advance (used if you post a question and are expecting a helpful reply)
    TLA Three-letter acronym
    TLK2UL8R Talk to you later
    TMI Too much information
    TOPCA Til our paths cross again (early Celtic chat term)
    TPTB The powers that be
    TTFN Ta-Ta for now
    TTT Thought that, too (when someone types in what you were about to type)
    TTYL Talk to you later
    TU Thank you
    UAPITA You're a pain in the ass
    UW You're welcome
    VBG Very big grin
    VBSEG Very big s***-eating grin
    WDALYIC Who died and left you in charge?
    WFM Works for me
    WIBNI Wouldn't it be nice if
    WRT With respect to
    WT? What/who the ?
    WTFO What the F***! Over!
    WTG Way to go!
    WTGP? Want to go private?
    WU? What's up?
    WUF? Where are you from?
    WYSIWYG What you see is what you get
    YGBSM You gotta be s***tin' me!
    YMMV Your mileage may vary.
    YMIA You're welcome in advance
     
  6. BoblyBill

    BoblyBill TPF Noob!

    Joined:
    Oct 30, 2006
    Messages:
    2,860
    Likes Received:
    36
    Location:
    in the eye of a tornado
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Thanks big mike... That's pretty much what I was looking for... LOL... err I mean... ROTFLMAOWPIMP.
     
  7. .Steve

    .Steve TPF Noob!

    Joined:
    Sep 24, 2006
    Messages:
    37
    Likes Received:
    1
    Location:
    Chicago 'burbs
    OTE??

    This is the only site that I've seen that on, what does it mean?
     
  8. BoblyBill

    BoblyBill TPF Noob!

    Joined:
    Oct 30, 2006
    Messages:
    2,860
    Likes Received:
    36
    Location:
    in the eye of a tornado
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    OTE: ok to edit
     
  9. bitteraspects

    bitteraspects TPF Noob!

    Joined:
    Dec 22, 2005
    Messages:
    813
    Likes Received:
    3
    Location:
    honolulu, hawaii
    OMGWTFBBQ
     
  10. toastydeath

    toastydeath TPF Noob!

    Joined:
    Oct 14, 2006
    Messages:
    100
    Likes Received:
    0
    ITER - International Thermonuclear Experimental Reactor
    LDX - Levitated Dipole Experiment
    LHC - Large Hadron Collider
     
  11. LaFoto

    LaFoto Just Corinna in real life Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Feb 1, 2004
    Messages:
    34,814
    Likes Received:
    814
    Location:
    Lower Saxony, Germany
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Mike, you don't mean for us all to learn your whole list by heart now, do you!?!? :shock:

    I so try to write whole sentences, even in chats and more so here on the forum in my posts, I just do not want to learn all the abbreviations, and even when I use some of our TPF (= The Photo Forum) abbreviations, I often enough explain them while I use them.

    But that list :shock:
    TIWTMFM!
    (= that is way too much for me).

    AIIS
    (= and it is silly)

    SOIIGBMIC
    (=some of it is good but most is cr**)

    Anyhow, used quite frequently on here are DOF, POV, IMO, OTE, IR and HDR.
    Standing for: depth of field, point of view, in my opinion, ok to edit, infrared and high dynamic range (I hope I got this right THIS time :oops: ).
     
  12. BoblyBill

    BoblyBill TPF Noob!

    Joined:
    Oct 30, 2006
    Messages:
    2,860
    Likes Received:
    36
    Location:
    in the eye of a tornado
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    That makes me laugh... good post lol
     

Share This Page