Don't you just love Xmas time??

Discussion in 'Off Topic Chat' started by Mitica100, Dec 19, 2009.

  1. Mitica100

    Mitica100 Moderator Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Nov 11, 2003
    Messages:
    9,746
    Likes Received:
    42
    Location:
    Ahwatukee, AZ
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I wasn't set on spending too much this year but I splurged and bought a Samsung Blu Ray player with the NETFLIX capability (we subscribe), which means I can watch on TV any movie with Instant status. Fine... I come home and try to connect the sucker... The older TV doesn't have an HDMI input... and no other connection worked well. So, in a moment of panic, trying to make the best of the $130 I spent on the Blu Ray player, I ordered a Samsung LED TV, a 40 incher. Now I'm all set... Or so I think! I try to connect the Blu Ray to my Dolby Digital receiver (Sony) and I hear an internal click/funny noise. A message appears on the display, UNLOCK. Hmm... I call Sony, panicking that somehow, something went wrong. They tell me that something went wrong!!! And the repair should be around a couple hundred, maybe three hundred. Great!!! What's next??? A trip to the local Electronic Warehouse and I end up with a nice HDMI ready amp/receiver. I hope this is the last of the unexpected purchases for this Xmas!!! Grrrrrrr...:lol:
     
  2. t00sl0w

    t00sl0w TPF Noob!

    Joined:
    Dec 12, 2009
    Messages:
    79
    Likes Received:
    0
    Location:
    jax FL
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    i have the instant on my 360....you have to learn to search for movies (if you have never used it before)....a majority of the movies in instant are crap....but, they have a lot of decent indepedant, and crapload of excellent foreign films...

    watch these two first if you havent seen them..
    the experiment
    them (made in 2007 one)
     
  3. c.cloudwalker

    c.cloudwalker TPF Noob!

    Joined:
    Jun 15, 2009
    Messages:
    5,394
    Likes Received:
    405
    Location:
    An American in Europe
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    The joy of electronics... :grumpy:

    By the way, the fewer connections there are, the better. If you are using an amp, I imagine you are using external speakers instead of the ones built into the tv. In that case, connect your DVD player straight to the tv thru HDMI for the video and connect to the amp only for the audio.

    Cheers and enjoy the new toys.
     
  4. Mitica100

    Mitica100 Moderator Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Nov 11, 2003
    Messages:
    9,746
    Likes Received:
    42
    Location:
    Ahwatukee, AZ
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Yep, watched them both. The Experiment was a great little flick, I loved the transformation of the characters.
     
  5. Mitica100

    Mitica100 Moderator Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Nov 11, 2003
    Messages:
    9,746
    Likes Received:
    42
    Location:
    Ahwatukee, AZ
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I use the BOSE Acoustimass system speakers (little cubes). Thanks for the tip!:D
     
  6. clbd39

    clbd39 TPF Noob!

    Joined:
    Nov 21, 2009
    Messages:
    273
    Likes Received:
    0
    Location:
    SE Missouri
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    XBox 360 with Netlix FTW! :)
     
  7. t00sl0w

    t00sl0w TPF Noob!

    Joined:
    Dec 12, 2009
    Messages:
    79
    Likes Received:
    0
    Location:
    jax FL
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    i know, and you know what, that movie is prob pretty true to life...

    have you seen der untergang? that is the best ww2 movie ever made
     
  8. Mitica100

    Mitica100 Moderator Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Nov 11, 2003
    Messages:
    9,746
    Likes Received:
    42
    Location:
    Ahwatukee, AZ
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Have I seen it?? I own the DVD!! I loved it...:thumbup::thumbup::thumbup:
     

Share This Page