How to end a cat fight-- violent content

Discussion in 'Critique Forum Archives' started by doli, Jul 2, 2005.

  1. doli

    doli TPF Noob!

    Joined:
    Jul 1, 2005
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Location:
    hollywierd
    [​IMG]

    General Critique would be nice...
    I shot this at night with my digital Fuji. Flash. 1/120.
    I haven't retouched it in photoshop, other then cropping...
     
  2. nannabug

    nannabug TPF Noob!

    Joined:
    Feb 4, 2004
    Messages:
    145
    Likes Received:
    0
    Location:
    eastern Montana
    Interesting. Looks a bit "Hollywoodish" (aka staged).
    Should use color if you're wanting to achieve maximum shock effect. Blood streaks tend to look like splattered mud in black and white.
     
  3. mentos_007

    mentos_007 The Freshmaker!

    Joined:
    Jun 29, 2004
    Messages:
    9,325
    Likes Received:
    102
    Location:
    Poland, Sz-n
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    crap! What have you done to her before!?!?!? OMG!
    Il ike the black and white look here but... I'd like to see it in colour so if you have such a version please post :) I do like contrast here
     
  4. craig

    craig TPF Noob!

    Joined:
    Oct 30, 2003
    Messages:
    5,600
    Likes Received:
    20
    Location:
    Hermosa Beach, CA U.S.A
    Stylish! I also like the model's "what just happened to me look". I would like to see this in a series of photos.
     
  5. DocFrankenstein

    DocFrankenstein Clinically Insane?

    Joined:
    Apr 29, 2004
    Messages:
    1,646
    Likes Received:
    6
    LOL

    To end a catfight you bang the girl with a shovel? WTF IS THIS? :lol:
     
  6. PlasticSpanner

    PlasticSpanner TPF Noob!

    Joined:
    May 1, 2005
    Messages:
    4,125
    Likes Received:
    51
    Location:
    Cheshire, England
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I like the shovel in the dim background but what is that between her fingers in her hair?

    And I don't believe for a second she was in a cat fight & didn't smudge her lippy!
     
  7. doli

    doli TPF Noob!

    Joined:
    Jul 1, 2005
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Location:
    hollywierd
    There nwas a series, but the ultra low light didn't work of a lot of the full length shots, only using my flash. Also, some are in color...
    I have planned a reshoot soon... thanks for all your feed back!
    I'll post the series sometime after nest weekend!
    Doli
     

Share This Page