Joy Ride

Discussion in 'People Photography' started by woodsac, Mar 6, 2007.

  1. woodsac

    woodsac TPF Noob!

    Joined:
    Jul 14, 2005
    Messages:
    5,712
    Likes Received:
    260
    Location:
    In a black hole
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Just when you thought you'd seen it all...

    That's right go ahead and laugh...that's what I'm here for. Yep...I'm here for everyone to laugh at. Go ahead...poke me with a stick if it'll make you feel better :lol:



    Myself + Fisheye + HDR = more laughing @ Jake for you.


    [​IMG]

    It ain't no Lincoln...but who cares...


    My pappy said "Son your gonna drive me to drinkin'
    If you don't stop driving that hot rod Lincoln"

    Have you heard the story of the hot rod race
    Where the Fords and the Lincolns were setting the pace?
    Well that story is true cause I'm here to say
    I was driving that model A.

    It's got a Lincoln motor and its really souped up
    And that model A body makes it look like a pup
    It's got eight cylinders, uses them all
    It's got overdrive, just won't stall

    It's got a four barrel carb, and dual exhaust
    With foureleven gears you can really get lost.
    It's got safety tubes, but I ain't scared
    Breaks are good, tires fair

    Pullin out of San Pedro late one night
    With the moon and the stars just shinin bright
    We was headed up grapevine Hill
    Passing cars like they was standing still

    All of a sudden, in the wink of an eye
    A Cadillac sedan passed us by
    I said "Boys this ones marked for me"
    But by then the tail lights was all you could see

    Now the fellas rid me for being behind
    So I thought I'd let that Lincoln unwind
    Took my foot of the gas and man alive
    I shoved it on down into over drive

    Wound it up to 110
    My speedometer said I hit top end
    My foot was glued like lead to the floor
    That's all there is, and there ain't no more

    Now the boys all thought that I'd lost my sense
    Those telephone poles looked like a picket fence
    They said "Slow down, I see spots!"
    The lines on the road just looked like dots

    Took a corner, side swiped a truck
    Crossed my fingers just for luck
    My fenders was clicking the guard rail post
    The guy beside me was white as a ghost

    We had smoke coming from out of the back
    When I started gainin on that Cadillac
    I knew I could catch him, I thought I could pass
    But don't you know by then we'd be low on gas

    I had flames coming from out of the side
    Feel the tension, man what a ride
    I said "Look out boys, I've got a license to fly"
    And that Caddy pulled over and let us by

    All of the sudden she started knocking
    Down in the dips she started rocking
    I looked in the mirror. Red lights were blinking
    The cops was after my Hot Rod Lincoln - Damn

    The arrested me and they put me in jail
    Called my pappy to throw my bail
    And he said "Son, you're going to drive me to drinkin'
    If you don't stop driving that Hot Rod Lincoln"

    *lyrics by All
     
  2. DeepSpring

    DeepSpring TPF Noob!

    Joined:
    Jul 12, 2006
    Messages:
    1,451
    Likes Received:
    0
    Location:
    Los Angeles
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    AMAZING I love it
     
  3. niforpix

    niforpix TPF Noob!

    Joined:
    Dec 21, 2006
    Messages:
    474
    Likes Received:
    1
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I'm scared. :???:
     
  4. Corry

    Corry Flirtacious and Bodacious Supporting Member

    Joined:
    Feb 5, 2004
    Messages:
    21,169
    Likes Received:
    109
    Location:
    North Central Illinois
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    :lol: I SO LOVE THIS! Jake, you seriously are a total riot. I'd love to meet you!
     
  5. AIRIC

    AIRIC TPF Noob!

    Joined:
    Jul 27, 2004
    Messages:
    4,801
    Likes Received:
    83
    Location:
    Brooklin, Ontario, Canuckia
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Jake, you are in a league of your own. Always enjoy your very creative images.

    Eric
     
  6. woodsac

    woodsac TPF Noob!

    Joined:
    Jul 14, 2005
    Messages:
    5,712
    Likes Received:
    260
    Location:
    In a black hole
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Thanks you guys :)

    If this scares you..don't ever...ever...go into my darkside gallery!!!

    Corry, if I ever manage to drag myself out of the desert, I'll make sure I let you know where I'm heading ;)
     
  7. Sw1tchFX

    Sw1tchFX TPF Noob!

    Joined:
    May 3, 2006
    Messages:
    7,500
    Likes Received:
    478
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    HOW DO YOU DO THAT?!?!?
     
  8. Antarctican

    Antarctican TPF Noob!

    Joined:
    Jan 10, 2006
    Messages:
    24,809
    Likes Received:
    27
    Location:
    The Great White North
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I sooo love the expression on your face! :D
     
  9. avcabob

    avcabob TPF Noob!

    Joined:
    Feb 20, 2007
    Messages:
    123
    Likes Received:
    0
    Location:
    San Francisco
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I laughed, but in a good way. It looks to me like it was hand drawn but not. I don't think I can explain it better then that. But I like the effect very much.
     
  10. Tangerini

    Tangerini TPF Noob!

    Joined:
    Jan 31, 2007
    Messages:
    2,886
    Likes Received:
    1
    Location:
    In my house :)
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I completely agree! What a fun photo!
     
  11. Ripnowell45

    Ripnowell45 TPF Noob!

    Joined:
    Nov 10, 2006
    Messages:
    242
    Likes Received:
    0
    Location:
    Eatontown, NJ
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Im confused too... Great work by the way you always seem to make me try and figure out how you do the stuff that you do.
     
  12. woodsac

    woodsac TPF Noob!

    Joined:
    Jul 14, 2005
    Messages:
    5,712
    Likes Received:
    260
    Location:
    In a black hole
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Thanks again.

    No secrets here. It's just another HDR/fisheye combination. Auto bracket the exposure. Strap the cam to the dash and hope for the best :biggrin:
     

Share This Page