Jumping out of an airplane...

Discussion in 'Off Topic Chat' started by clarinetJWD, Jul 28, 2008.

  1. clarinetJWD

    clarinetJWD The Naked Spammer Staff Member

    Joined:
    May 11, 2005
    Messages:
    5,787
    Likes Received:
    97
    Location:
    Houston, TX
    So much fun!

    Now if only I had the money to go again this weekend!

    :D
     
  2. Corry

    Corry Flirtacious and Bodacious Supporting Member

    Joined:
    Feb 5, 2004
    Messages:
    21,169
    Likes Received:
    109
    Location:
    North Central Illinois
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Yeah, by the way Joe . . . last night, as I was thinking about it a day after you called me and told me you did it . . . it hit me . . . my best friend made the conscious decision to hop in a plane, fly really high, decide he no longer wanted to be IN the plane, and then proceeded to hurl himself at the earth at an incredibly high rate of speed. WHAT WERE YOU THINKING!?!? YOU COULD HAVE KILLED YOURSELF!!!!!


    (yeah yeah, I know the statistics)
































    (I also might be a little jealous)
     
  3. matt-l

    matt-l TPF Noob!

    Joined:
    Dec 20, 2007
    Messages:
    2,707
    Likes Received:
    0
    Location:
    Newfoundland..Due East
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I'd love to try it!
     
  4. clarinetJWD

    clarinetJWD The Naked Spammer Staff Member

    Joined:
    May 11, 2005
    Messages:
    5,787
    Likes Received:
    97
    Location:
    Houston, TX
    Do it! I did a tendem jump, so all I had to do was climb out and make sure I was in the correct frefall position. It's absolutely worth the cost :)
     
  5. matt-l

    matt-l TPF Noob!

    Joined:
    Dec 20, 2007
    Messages:
    2,707
    Likes Received:
    0
    Location:
    Newfoundland..Due East
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Tandem jumps are probely one of the safest ways, i've always wanted to that and to bungee jump off a bridge and go base jumping.
     
  6. clarinetJWD

    clarinetJWD The Naked Spammer Staff Member

    Joined:
    May 11, 2005
    Messages:
    5,787
    Likes Received:
    97
    Location:
    Houston, TX
    Looks like I may be going again in a few weeks, to start my certification. Once I get licensed, I'll only have to pay $25/jump...much better than the $200 the last one cost me. Which means, I'll be doing it alone soon
     
  7. doenoe

    doenoe TPF Noob!

    Joined:
    Mar 4, 2005
    Messages:
    4,267
    Likes Received:
    23
    Location:
    Hoorn, The Netherlands
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    awesome. Such a thrill eh :D
    I did it once when i was in New Zealand. Also have a you-tube clip, if you want to see it you can go
    I would do it all the time if i had the money :)
     
    Last edited by a moderator: Sep 11, 2014
  8. matt-l

    matt-l TPF Noob!

    Joined:
    Dec 20, 2007
    Messages:
    2,707
    Likes Received:
    0
    Location:
    Newfoundland..Due East
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    200 $!! you can jump out of a plane your self for free ;) lol.

    getting certified would be really worth it, just to say Hey, i'm a certified skydiver!
     
  9. clarinetJWD

    clarinetJWD The Naked Spammer Staff Member

    Joined:
    May 11, 2005
    Messages:
    5,787
    Likes Received:
    97
    Location:
    Houston, TX
    The licensing program costs something like $1400 for the 25 training jumps (avg. $56 each), then it drops to $25 for 12,000 feet. It ain't cheap, buy boy is it fun!
     
  10. clarinetJWD

    clarinetJWD The Naked Spammer Staff Member

    Joined:
    May 11, 2005
    Messages:
    5,787
    Likes Received:
    97
    Location:
    Houston, TX
    I brilliantly didn't opt for the video. (Actually it was an extra $100, so I said screw that)

    Once I get a few jumps under my belt, I'll get a video when I can actually do something interesting besides fall... We'll see how it goes.
     
  11. Phazan

    Phazan TPF Noob!

    Joined:
    Dec 26, 2006
    Messages:
    737
    Likes Received:
    0
    Location:
    Bay Area, California
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    That's awesome. About two years ago, me and two other friends said when we turn 18, we are gonna do that. I just turned 18 yesterday, so I'm gonna do it pretty soon. I can't wait!
    How does the certification work? Is it $25 uncluding gear, too? Or do you have to buy your own gear? I wanna get certified when I join the Marines (I already know I will like it haha)
     
  12. clarinetJWD

    clarinetJWD The Naked Spammer Staff Member

    Joined:
    May 11, 2005
    Messages:
    5,787
    Likes Received:
    97
    Location:
    Houston, TX
    I figure if I'm going to spend the time and money getting the license, I'd have my own gear. The $25 is for going up in the plane, the rest is up to you

    Have fun with it!
     

Share This Page

Search tags for this page

jump from the airplane nude