Monkeys at the Apenheul

Discussion in 'Landscape & Cityscape' started by doenoe, Jul 15, 2007.

  1. doenoe

    doenoe TPF Noob!

    Joined:
    Mar 4, 2005
    Messages:
    4,267
    Likes Received:
    23
    Location:
    Hoorn, The Netherlands
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I went to the Apenheul yesterday. Thats a place where they mostly have monkey's walking around. In some parts of this place, the monkeys can free roam. So lots of opertunities to shoots nice pics. And here are some pics:
    #1
    [​IMG]
    #2
    [​IMG]
    #3
    [​IMG]
    #4
    [​IMG]
    #5
    [​IMG]
    #6
    [​IMG]
    #7
    [​IMG]
    #8
    [​IMG]
    #9
    [​IMG]
    #10
    [​IMG]
    #11
    [​IMG]
    #12
    [​IMG]
    #13
    [​IMG]

    There are more pics on my website www.daanschouwe.nl Just go to Fauna and scroll down.
    Thanks for looking
    Greetz Daan
     
  2. lkavaney

    lkavaney TPF Noob!

    Joined:
    May 28, 2007
    Messages:
    129
    Likes Received:
    0
    Location:
    Norfolk, UK
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    cool pics! but some aren't monkeys ;)
     
  3. lostprophet

    lostprophet No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 10, 2006
    Messages:
    11,770
    Likes Received:
    109
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    that is one chilled out Lemur in the 2nd shot

    5 is my fave, you can't beat a good Black Capped Squirrel Monkey

    and #6 is good and #13 and well most of the others to be honest
     
  4. lostprophet

    lostprophet No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 10, 2006
    Messages:
    11,770
    Likes Received:
    109
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Monkeys, Primates, Tamarins etc etc they all taste the same ;-)
     
  5. lkavaney

    lkavaney TPF Noob!

    Joined:
    May 28, 2007
    Messages:
    129
    Likes Received:
    0
    Location:
    Norfolk, UK
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    like chicken? :lmao:
     
  6. doenoe

    doenoe TPF Noob!

    Joined:
    Mar 4, 2005
    Messages:
    4,267
    Likes Received:
    23
    Location:
    Hoorn, The Netherlands
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    :lol:
    Yeah, i know they arent all monkeys, but it just takes too much time to type all those things :)
    And thanks for the replies :)
     
  7. Deebo

    Deebo TPF Noob!

    Joined:
    Mar 23, 2007
    Messages:
    150
    Likes Received:
    0
    Location:
    I am from Belfast, Ireland.
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    5 is my pick of the bunch too. but some very good shots indeed and they all look so natural and no man made things in sight,. good series
     
  8. Goldeeno

    Goldeeno TPF Noob!

    Joined:
    Jun 6, 2006
    Messages:
    309
    Likes Received:
    0
    Location:
    UK
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Nie shots love the colours and sharpness. I like the 2 and 5 shots, like lostprophet said, "thats one chill monkey"! and i love the tail shot :D
     
  9. doenoe

    doenoe TPF Noob!

    Joined:
    Mar 4, 2005
    Messages:
    4,267
    Likes Received:
    23
    Location:
    Hoorn, The Netherlands
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    yeah, thats the beauty of that place. That some of the monkey's roam free. Makes it all easier to make pics without fences and stuff.
    And thanks for the replies :D
     
  10. tpe

    tpe TPF Noob!

    Joined:
    Nov 18, 2005
    Messages:
    964
    Likes Received:
    12
    Location:
    Copenhagen Denmark
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Not often you see pictures of rufffed lemurs, we had a pair at work, and they have the best tempremant of any animal anywhere in the world, they almost seem stoned they are so relaxed, and like nothing better than a tummy scratch, i guess that helped make them rare. fantastic pics, my fave has to be the gorilla at the end, such a cutie, and typifys the species.

    tim
     
  11. Arch

    Arch Damn You! Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Jan 21, 2006
    Messages:
    8,487
    Likes Received:
    102
    Location:
    locked in the attic
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    excellent shots, well done daan :thumbup:
     
  12. stoney

    stoney TPF Noob!

    Joined:
    Jul 7, 2007
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Location:
    Scotland
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    These are great - I love 'em
     

Share This Page