my first print!

Discussion in 'The Darkroom' started by terri, Jul 20, 2004.

  1. terri

    terri Administrator Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Sep 2, 2003
    Messages:
    25,318
    Likes Received:
    2,082
    Location:
    In the mental ward of this forum
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    This was printed from the first roll of film I developed (which did not receive full developing time due my mistake) but this negative didn't suffer as badly as some of the ones I've posted here. :blulsh2: Printed full bleed on Ilford 118 for about 43 seconds, could have used a little more dodging around the neck area.

    I used a 3.5 magenta filter, and I think I didn't have the filter over quite all the way, due to the spots on the upper left and a little on the lower left.

    Thoughts, critique?

    [​IMG]
     
  2. aggiezach

    aggiezach Yup...

    Joined:
    Feb 23, 2004
    Messages:
    2,132
    Likes Received:
    24
    Location:
    TX
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Nice! I'm jealous, I wish my first print looked like that! Well done Terri! keep up the good work :D
     
  3. Karalee

    Karalee hOtLiPs!

    Joined:
    Feb 22, 2004
    Messages:
    3,849
    Likes Received:
    46
    Location:
    Here....there....everywhere
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Terri, nice print!!! Id have to agree with Zach, my first print didnt look anywhere near that good. Oh there she goes now, were never going to see Terri anymore cos shes going to turn into a darkroom vampire :lol:

    Im really happy for ya :hug:
     
  4. aggiezach

    aggiezach Yup...

    Joined:
    Feb 23, 2004
    Messages:
    2,132
    Likes Received:
    24
    Location:
    TX
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Ditto! :D
     
  5. oriecat

    oriecat work in progress

    Joined:
    Jul 7, 2003
    Messages:
    3,118
    Likes Received:
    19
    Location:
    Portland OR USA
    Terri, that is awesome. Wow. Great first print. Yeah, those corners are kinda weird.
     
  6. terri

    terri Administrator Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Sep 2, 2003
    Messages:
    25,318
    Likes Received:
    2,082
    Location:
    In the mental ward of this forum
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Thanks, guys! Did I mention I groped in the dark for about 10 minutes before realizing the enlarger had no lens attached? :blulsh2: I couldn't figure out why I wasn't seeing my apertures. It didn't occur to me anyone would remove a lens and then leave!

    I can totally understand this addiction to the darkroom. It's everything you all have talked about: magical, invigorating - I could spend all day in there. I just want to get better!
     
  7. Karalee

    Karalee hOtLiPs!

    Joined:
    Feb 22, 2004
    Messages:
    3,849
    Likes Received:
    46
    Location:
    Here....there....everywhere
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Yep, you are most certainly done for. There will be no getting YOU out of the dark :p
     
  8. aggiezach

    aggiezach Yup...

    Joined:
    Feb 23, 2004
    Messages:
    2,132
    Likes Received:
    24
    Location:
    TX
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    HaHa Welcome to the "DARK" side! :lol:

    wow that was bad, I'm sorry but someone had to say it! :D
     
  9. terri

    terri Administrator Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Sep 2, 2003
    Messages:
    25,318
    Likes Received:
    2,082
    Location:
    In the mental ward of this forum
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit

    :wink:
     
  10. voodoocat

    voodoocat ))<>(( Supporting Member

    Joined:
    May 15, 2003
    Messages:
    5,277
    Likes Received:
    17
    Location:
    Gilbert, AZ
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Awesome terri :cheer: That is a great first print. Like you said though could use a bit of dodging in the neck. Maybe a slight amount of burning in on the right arm.
     
  11. hobbes28

    hobbes28 Incredible Supporting Member

    Joined:
    Jul 10, 2004
    Messages:
    4,807
    Likes Received:
    41
    Location:
    at work...
    I have to agree, nice print.
     
  12. Soulreaver

    Soulreaver TPF Noob!

    Joined:
    Feb 12, 2004
    Messages:
    128
    Likes Received:
    1
    Location:
    Sao Paulo, Brasil
    Great print terri.You too are hooked now :wink:
    I just love spending time in the darkroom.

    Did u put a margin in the print?
     

Share This Page