My latest happy accidents

Discussion in 'Photography Beginners' Forum' started by reznap, May 17, 2010.

  1. reznap

    reznap No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 2, 2010
    Messages:
    2,410
    Likes Received:
    64
    Location:
    Ohio
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Here's a few recent pics. Feel like I've been talking too much and not posting enough. Critique would be somewhat good right now as I feel I've done well on these but also know I have a long way to go.

    I got my radio trigger for my flash so I can use it wherever wireless-ly but haven't had a chance to use it yet. So, coming soon I guess.

    All pics taken with Tamron 17-50 f/2.8 (I like it too much to dismount).

    #1 - nearby pond, taken at like 7 AM I think..
    In a frame sized crop (shorter) I think I'd cut the bottom off until it became an 8x10 or something..
    [​IMG]

    #2 - friendly butterflies
    [​IMG]

    #3 - daughter, on-camera flash used
    Could crop this down some but I like it wide for some reason..
    [​IMG]
     
    Last edited: May 17, 2010
  2. er111a

    er111a TPF Noob!

    Joined:
    Jan 30, 2008
    Messages:
    1,896
    Likes Received:
    6
    Location:
    Virginia
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    #1 is not showing for me idk why lol however I do like 2 and I agree than #3 looks good wide
     
  3. er111a

    er111a TPF Noob!

    Joined:
    Jan 30, 2008
    Messages:
    1,896
    Likes Received:
    6
    Location:
    Virginia
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    never mind 1 just poped up I like it, how the tree goes up into the sky
     
  4. reznap

    reznap No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 2, 2010
    Messages:
    2,410
    Likes Received:
    64
    Location:
    Ohio
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Thanks, yeah... photobucket's acting weird. Not sure - seems to be the whole internet tonight. Apocalypse coming early maybe..
     
  5. er111a

    er111a TPF Noob!

    Joined:
    Jan 30, 2008
    Messages:
    1,896
    Likes Received:
    6
    Location:
    Virginia
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    yeah thats prolly it :p haha
     
  6. aliciaqw

    aliciaqw TPF Noob!

    Joined:
    Mar 28, 2010
    Messages:
    219
    Likes Received:
    0
    Location:
    California
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    What trigger did you get?
     
  7. reznap

    reznap No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 2, 2010
    Messages:
    2,410
    Likes Received:
    64
    Location:
    Ohio
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Cheap cowboystudio ones. I think they were $30? They're very basic and I'll get better ones when I break them or something. Only have one flash right now so no need to get too fancy.. Also can add another receiver, or three? I think I can fire 4 flashes with the transmitter simultaneously. Flashes are so powerful - it's amazing.. bounced off the ceiling they'll fill a whole room with diffused light (don't care if I sound like a noob I just never knew..).
     
  8. aliciaqw

    aliciaqw TPF Noob!

    Joined:
    Mar 28, 2010
    Messages:
    219
    Likes Received:
    0
    Location:
    California
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Thanks for the info.

    Wish I could see the photos...they're not loading for me.
     
  9. reznap

    reznap No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 2, 2010
    Messages:
    2,410
    Likes Received:
    64
    Location:
    Ohio
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    (removed double posted images cause photobucket seems to be better now?)

    Got em up on flickr - sry for double posting these :(
     
    Last edited: May 18, 2010
  10. freeze3kgt

    freeze3kgt TPF Noob!

    Joined:
    Apr 21, 2010
    Messages:
    213
    Likes Received:
    0
    Location:
    St. Louis Area
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    love the photo's !

    only thing that seem to distract me from your daughter are the bright flower on top.. my eyes keep going up and away from her other wise i like the water fall back ground!
     
  11. vtf

    vtf No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Apr 1, 2010
    Messages:
    2,126
    Likes Received:
    242
    Location:
    kansas city
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    nice photos, I like. #1 seems a little dark in leftside and #3 on both sides but still great captures to me. #2 seems too easy for you, very nice tho.
     
  12. reznap

    reznap No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 2, 2010
    Messages:
    2,410
    Likes Received:
    64
    Location:
    Ohio
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I darkened #3 on the sides a bit.. hmm. Thanks for your thoughts!
     

Share This Page