Need a ride?

Discussion in 'Dark Side Gallery' started by Chiller, Sep 23, 2008.

  1. Chiller

    Chiller Mental case

    Joined:
    Dec 14, 2003
    Messages:
    9,736
    Likes Received:
    271
    Location:
    F@cking Hell
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    These are some quick snaps of my collectors hearses. They are all 1/18 scale replicas, with moving parts, coffin, and trolley. The photos are ....crap, but I promised someone I would post them. :D

    1959 Crown Royale Limosine
    [​IMG]

    1966 Cadillac Landau
    [​IMG]

    1966 Cadillac
    [​IMG]

    A shot of the arse end. Wanted to put a coffin in this one. I will get some better shots when get some gloves to handle them.
    [​IMG]
     
  2. Artograph

    Artograph TPF Noob!

    Joined:
    Aug 16, 2007
    Messages:
    1,343
    Likes Received:
    0
    Location:
    I am Canadian, eh.
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    No thanks...I'll walk! Ha ha haaa!!

    Hmmmmm....'66, that was a good year!
     
  3. Chiller

    Chiller Mental case

    Joined:
    Dec 14, 2003
    Messages:
    9,736
    Likes Received:
    271
    Location:
    F@cking Hell
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Thanks Arto. But, I will drive....your safe with me...whwhaahahahaha
    [​IMG]


    My dream is to own a real one....one day. :lmao: I have another addition to my collection ordered. It is the 1959 flower car/hearse. There will also be a family car released soon too. woo hoo. :hail:
     
  4. LaFoto

    LaFoto Just Corinna in real life Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Feb 1, 2004
    Messages:
    34,814
    Likes Received:
    814
    Location:
    Lower Saxony, Germany
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I think "crap photos" look different!
    And what a cute collection - heehee. With "moving parts", how cool is that!?!?! And her I was, harmless and cheerful me, not even KNOWING you could also collect model HEARSES! :oops:
     
  5. rufus5150

    rufus5150 TPF Noob!

    Joined:
    Mar 8, 2008
    Messages:
    1,658
    Likes Received:
    2
    Location:
    Austin, Texas
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I had a boss who ran a haunted house as a side business. He bought one. Would take it grocery shopping, coffin and all.

    But that wasn't enough and after a while he got bored with it. So what did he do? jacked it up like a 4x4 (think 'way over the top Texas redneck style') and put spinners on it. I wished I'd gotten a picture.
     
  6. bradster76

    bradster76 TPF Noob!

    Joined:
    Mar 19, 2008
    Messages:
    481
    Likes Received:
    1
    Location:
    US
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Damn those are cool! Haha, what I'd like to see is one of the casket open with Barbie in it, all bloody! :lmao::lol:
     
  7. Chiller

    Chiller Mental case

    Joined:
    Dec 14, 2003
    Messages:
    9,736
    Likes Received:
    271
    Location:
    F@cking Hell
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    You should see some of the things I collect. :lol::lol: Some of them used to have moving parts. :D

    Dang...wish you had a shot or two to share.

    The coffin would fit one of them there, G I Joes. I think I will go search e-bay. :lol: See if there is one I can creep out .

    btw....this is the one Im getting next.
    http://www.precisionminiatures.com/1959_Cadillac_Coupe_de_Fleur.php

    :drool:
     
  8. John_05

    John_05 TPF Noob!

    Joined:
    Nov 26, 2005
    Messages:
    523
    Likes Received:
    4
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Paint a dragon on that 1959 Crown Royale Limousine and I'd drive it every day, even if I didn't have to. :lol:

    Really nice collection. I wasn't aware they sold 1:18 scale hearses!
     
  9. Chiller

    Chiller Mental case

    Joined:
    Dec 14, 2003
    Messages:
    9,736
    Likes Received:
    271
    Location:
    F@cking Hell
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    These are made by Precision Miniatures. I heard the 1959 has been discontinued. There is also a 1939 available, but I have that flower car and family car in my sights right now. They can be pretty costly too. :grumpy:
    My buddy just sold his 1955. It was soooooooooooooooooo cool.
     
  10. Antarctican

    Antarctican TPF Noob!

    Joined:
    Jan 10, 2006
    Messages:
    24,809
    Likes Received:
    27
    Location:
    The Great White North
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    That's quite the model! Such detail. Complete with coffin on the 'truck'. I like the lines of the older car (the Crown Royale). Do you have more than these 3?
     
  11. Chiller

    Chiller Mental case

    Joined:
    Dec 14, 2003
    Messages:
    9,736
    Likes Received:
    271
    Location:
    F@cking Hell
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Thanks Jeanney. Nah...only the three for now, but 4 and 5 are coming soon. :D
     
  12. John_05

    John_05 TPF Noob!

    Joined:
    Nov 26, 2005
    Messages:
    523
    Likes Received:
    4
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit

    They're a bit too pricey for my wallet right now. Maybe I could find someone to trade some of the cars I have now, or buy them so I can get the 2 I like.

    I really like that 1921 Ford Model-T, and the 1938 Cadillac Town Car. $200 for both isn't too bad, but with the holidays coming up, I may have to wait. Hopefully they don't discontinue them before I can get at least 1 of them.
     

Share This Page