ooooooo, cool!

Discussion in 'Off Topic Chat' started by ferny, Jul 1, 2005.

  1. ferny

    ferny TPF Noob!

    Joined:
    Aug 31, 2004
    Messages:
    8,115
    Likes Received:
    64
    I just found this in Opera. If I right click on an image and look at its properties it'll give me the exif info (if there). Just thought I'd make this thread because I'm happy I found something new. :mrgreen:

    http://www.thephotoforum.com/forum/showthread.php?t=25074

    Image input equipment: NIKON CORPORATION
    Image input equipment model: NIKON D70
    File change date and time: 2005:07:01 11:56:12
    Software: Adobe Photoshop CS Windows

    :thumbsup:
     
  2. mentos_007

    mentos_007 The Freshmaker!

    Joined:
    Jun 29, 2004
    Messages:
    9,325
    Likes Received:
    102
    Location:
    Poland, Sz-n
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    OMG Peter :) hah when I read this title I thought you noticed something different :D lol
     
  3. JonMikal

    JonMikal TPF Noob!

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    12,262
    Likes Received:
    327
    so what is 'opera'? the link you gave ferny sends you to my page...thanks for the exposure, but when i right click the image i don't get any info.
     
  4. ferny

    ferny TPF Noob!

    Joined:
    Aug 31, 2004
    Messages:
    8,115
    Likes Received:
    64
    Opera is a browser. Like IE, but better.
    I found that it worked with your image by luck. Can't think what made me look. I tried a few others and it didn't work. You left some exif info when you uploaded.


    Yes, I am easliy pleased...
     
  5. JonMikal

    JonMikal TPF Noob!

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    12,262
    Likes Received:
    327
    thats pretty cool and concerning since i purposely disable all camera info in smugmug. hmmmm, but since it only gives camera type and model, whats the harm....
     
  6. Karalee

    Karalee hOtLiPs!

    Joined:
    Feb 22, 2004
    Messages:
    3,849
    Likes Received:
    46
    Location:
    Here....there....everywhere
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I know its redundant, but I still tried to click close on your screenshot :lol:
     
  7. JonMikal

    JonMikal TPF Noob!

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    12,262
    Likes Received:
    327
    :lol: you're not the only one...

    btw, how do you do those screen shots?
     
  8. Karalee

    Karalee hOtLiPs!

    Joined:
    Feb 22, 2004
    Messages:
    3,849
    Likes Received:
    46
    Location:
    Here....there....everywhere
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Hit Print Screen on your keyboard (Next to F12), and then open a new document in the imaging software of you choice, and paste that baby on in there!
     
  9. JonMikal

    JonMikal TPF Noob!

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    12,262
    Likes Received:
    327
    oh cool! ya learn something everyday. thanks Karalee.
     
  10. Nagala

    Nagala TPF Noob!

    Joined:
    Aug 10, 2004
    Messages:
    297
    Likes Received:
    0
    Location:
    Nashville
    Those pictures are awesome. You're the bomb, JonMikal.
     
  11. ferny

    ferny TPF Noob!

    Joined:
    Aug 31, 2004
    Messages:
    8,115
    Likes Received:
    64
    So did I when I previewed the image after uploading. :oops:
     
  12. mentos_007

    mentos_007 The Freshmaker!

    Joined:
    Jun 29, 2004
    Messages:
    9,325
    Likes Received:
    102
    Location:
    Poland, Sz-n
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    oopss not only you :p now I know why it didn't work :p
     

Share This Page