Opinions?

Discussion in 'Photography Beginners' Forum' started by JeffieLove, Jun 4, 2010.

  1. JeffieLove

    JeffieLove TPF Noob!

    Joined:
    Feb 8, 2010
    Messages:
    1,600
    Likes Received:
    14
    Location:
    Elkton, MD
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Looking for more opinions on this shot :)

    I saturated a few colors, and in LR slid the clarity slider ALL THE WAY DOWN! I think it looks adorable, and the girls mom LOVES it :) This was one of the little girls in my daughter's ballet class this spring :)

    Lemme know what you think :)

    Oh, and please ignore the watermark :) I put watermarks on all of my flickr stuff ....

    [​IMG]
     
  2. tommac

    tommac TPF Noob!

    Joined:
    Nov 30, 2009
    Messages:
    65
    Likes Received:
    0
    Location:
    Queenstown, NZ
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Stunning shot!!
     
  3. Stormchase

    Stormchase No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Oct 6, 2009
    Messages:
    1,167
    Likes Received:
    87
    Location:
    Phoenix Arizona
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    very nice, good mood! :thumbup:
     
  4. reznap

    reznap No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 2, 2010
    Messages:
    2,410
    Likes Received:
    64
    Location:
    Ohio
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    That was shot with the nifty fifty?

    Good image. The dance studio works well as a neutral-colored background
     
  5. JeffieLove

    JeffieLove TPF Noob!

    Joined:
    Feb 8, 2010
    Messages:
    1,600
    Likes Received:
    14
    Location:
    Elkton, MD
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    psh, yeah - it was shot with my shifty fifty which is currently en route to canon in NJ to be "evaluated"...

    Don't even ask lol - it's too much to explain!
     
  6. reznap

    reznap No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 2, 2010
    Messages:
    2,410
    Likes Received:
    64
    Location:
    Ohio
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I evaluated mine myself, it's a flimsy piece of plastic crap that autofocuses about as consistently as a coin flip.

    I do love it though..

    But when I get a better one I'm selling it stat.
     
  7. JeffieLove

    JeffieLove TPF Noob!

    Joined:
    Feb 8, 2010
    Messages:
    1,600
    Likes Received:
    14
    Location:
    Elkton, MD
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    yeah... here's the short version of the story on mine...

    I was using AF during my daughter's recital on Wednesday... It worked fine for the first 10 minutes or so... The lighting did not change, or anything...

    After the first 10 minutes, I had to use MF. AF would focus all the way out, clunk a couple times, and stop. The end. No more AF.

    This shot was done in MF.

    I hope I was able to explain the problem easily enough to Canon so they know what's wrong with it. If it comes back to me doing the same things or they say it's not broken, I'm selling it. Point blank lol
     
  8. reznap

    reznap No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 2, 2010
    Messages:
    2,410
    Likes Received:
    64
    Location:
    Ohio
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    LOL!

    Mine clunks too! I've heard from lots of people on the Canon forums that theirs clunk as well.

    Awful noise isn't it?

    So far mine's still working though, it just rarely gets it right.
     
  9. myfotoguy

    myfotoguy TPF Noob!

    Joined:
    Feb 15, 2010
    Messages:
    855
    Likes Received:
    2
    Location:
    Minneapolis, MN, USA
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Very nice shot! I like the colors, and the soft/not too soft feel. Precious moment you captured too.
     
  10. katy625

    katy625 TPF Noob!

    Joined:
    Jun 1, 2009
    Messages:
    267
    Likes Received:
    1
    Location:
    Texas
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    freakin precious!
     
  11. supraman215

    supraman215 TPF Noob!

    Joined:
    Oct 25, 2006
    Messages:
    979
    Likes Received:
    12
    Location:
    Philadelphia
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    If it ain't brokeh don't fix it?

    I'm sorry I couldn't resist.

    :lmao:
     
  12. BrianLy

    BrianLy TPF Noob!

    Joined:
    Jun 3, 2010
    Messages:
    298
    Likes Received:
    0
    Location:
    Los Angeles
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Great photo man.
     

Share This Page