Peeking Through

Discussion in 'Critique Forum Archives' started by LittleMan, Mar 3, 2005.

  1. LittleMan

    LittleMan TPF Noob!

    Joined:
    Dec 14, 2004
    Messages:
    6,648
    Likes Received:
    121
    Location:
    Texas
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I just shot this the other day... Tell me what you think... :)

    [​IMG]
     
  2. LaFoto

    LaFoto Just Corinna in real life Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Feb 1, 2004
    Messages:
    34,814
    Likes Received:
    814
    Location:
    Lower Saxony, Germany
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Difficult exposure: the outside becomes very bright if you want to save the skin texture of your hand. Good idea.
    If I were your mom I'd ask you to leave those blinds alone! They will deform - that's what I'd say ;);););).
     
  3. LittleMan

    LittleMan TPF Noob!

    Joined:
    Dec 14, 2004
    Messages:
    6,648
    Likes Received:
    121
    Location:
    Texas
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Yeah, she tells me that all the time..... not that I actually listen... :wink:

    I've never seen any bent blinds... so I don't really think they can actually bend out of shape:mrgreen:

    btw, I wanted it to be over exposed outside... just a cool effect imo :)
     
  4. SLOShooter

    SLOShooter TPF Noob!

    Joined:
    Dec 21, 2004
    Messages:
    421
    Likes Received:
    0
    The hand IMO is slightly overexposed. Lost some contrast in there. Try underexposing a bit from where you have it and if the outside isn't blown out enough for you, do it in PhotoShop.
     
  5. JonMikal

    JonMikal TPF Noob!

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    12,262
    Likes Received:
    327
    great idea Chris! this is a tricky exposure and i think you've done a fine job.
     
  6. LittleMan

    LittleMan TPF Noob!

    Joined:
    Dec 14, 2004
    Messages:
    6,648
    Likes Received:
    121
    Location:
    Texas
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Thanks JonMikal!

    The hand is overexposed???
    I would think it is underexposed if anything...

    I tried to even out the hand and the blinds enough to make everything look pretty even.... I understand the outside is overexposed.... but as you know there is no way around that.

    Thanks for your comments
     
  7. mal

    mal TPF Noob!

    Joined:
    Jan 30, 2005
    Messages:
    218
    Likes Received:
    2
    Location:
    York, UK
    I was gonna say, if anything it seems slightly too dark. I reckon, however, that these things have as much to do with one's monitor as anything else. The two computers in my house show pictures completely differently, as I've got the one in my bedroom set to exactly match my camera's LCD, whereas the one downstairs is much darker.
     

Share This Page