Robyn

Discussion in 'Critique Forum Archives' started by DramaDork626, Oct 27, 2005.

  1. DramaDork626

    DramaDork626 TPF Noob!

    Joined:
    Jun 21, 2005
    Messages:
    294
    Likes Received:
    0
    Location:
    NJ
    Olympus Digital, indoor. no flash, neon-ish ligthing int he surrounding, down in a stone hallway in a dorm building.
    Firstly, i was not in charge of make up for this photoshoot, so if you have comments regarding that, it's not my fault >.<
    I wanna know how the coloring is and the composition is. I thought the positioning was cool but I wanna see what others think. I hope I don't get verbally beaten up for this one hehe.
    [​IMG]
    OTE
     
  2. Corry

    Corry Flirtacious and Bodacious Supporting Member

    Joined:
    Feb 5, 2004
    Messages:
    21,169
    Likes Received:
    109
    Location:
    North Central Illinois
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Hmmm...Only thing that comes to mind right away, is that I wish her elbow wasn't cut off. Otherwise, nice job. I do like the angle you used here.
     
  3. terri

    terri Administrator Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Sep 2, 2003
    Messages:
    25,290
    Likes Received:
    2,078
    Location:
    In the mental ward of this forum
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I like the composition, too. :thumbup:

    But the image is looking horribly blown out on my monitor. It's hard to judge the coloring here with so many hot spots, half of her face and all over the shirt.
     
  4. LaFoto

    LaFoto Just Corinna in real life Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Feb 1, 2004
    Messages:
    34,814
    Likes Received:
    814
    Location:
    Lower Saxony, Germany
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    This one I find instantly appealing!
    In this you composition works really well.
    Her blue hair stands out nicely and I like how she looks away from us.
    The missing ellbow is the only thing that is ... erm ... well ... missing.
     
  5. jadin

    jadin The Mad Hatter

    Joined:
    Feb 18, 2004
    Messages:
    1,740
    Likes Received:
    9
    Location:
    Down the Rabbit Hole.
    Aye! Much better shot. ;) The only thing I would like to see is the lighting softer.
     
  6. DramaDork626

    DramaDork626 TPF Noob!

    Joined:
    Jun 21, 2005
    Messages:
    294
    Likes Received:
    0
    Location:
    NJ
    Blown? It doesnt appear blown on my monitor at all...wierd...is it blown for anyone else?
     
  7. woodsac

    woodsac TPF Noob!

    Joined:
    Jul 14, 2005
    Messages:
    5,712
    Likes Received:
    260
    Location:
    In a black hole
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Yes. Part of her face, her collar and some spots on her shirt. They might not seem as blown to you, because of the bright and dark colors around them. But, there is no detail in those spots at all.
     
  8. DramaDork626

    DramaDork626 TPF Noob!

    Joined:
    Jun 21, 2005
    Messages:
    294
    Likes Received:
    0
    Location:
    NJ
    could just be my monitor...but I really don't see it...hmm..i dunno
     
  9. jadin

    jadin The Mad Hatter

    Joined:
    Feb 18, 2004
    Messages:
    1,740
    Likes Received:
    9
    Location:
    Down the Rabbit Hole.
    Calibrate!!
     
  10. JonMikal

    JonMikal TPF Noob!

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    12,262
    Likes Received:
    327
    i see the same blown areas.

    would like to have seen all of her elbow.

    nice composition...the use of wide angle provides for an interesting composition.
     
  11. ClarkKent

    ClarkKent TPF Noob!

    Joined:
    Mar 20, 2005
    Messages:
    2,020
    Likes Received:
    8
    Location:
    Kankakee,IL
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    yes....I agree..some of the areas on the face are a tad blown out.
     
  12. DramaDork626

    DramaDork626 TPF Noob!

    Joined:
    Jun 21, 2005
    Messages:
    294
    Likes Received:
    0
    Location:
    NJ
    Ok, I'm gonna make this one OTE so maybe someone can show me what they are talking about...cuz I'm just gettin confused lol
     

Share This Page