So what spider is this?

Discussion in 'Photography Beginners' Forum' started by Sharpiks, May 25, 2010.

  1. Sharpiks

    Sharpiks TPF Noob!

    Joined:
    Apr 20, 2010
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Location:
    Jacksonville, FL
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    [​IMG]

    Yard is over-run with them.. :(
     
    Last edited: May 25, 2010
  2. reznap

    reznap No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 2, 2010
    Messages:
    2,410
    Likes Received:
    64
    Location:
    Ohio
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Looks like it escaped from a lab. Too bad it's not red and blue.
     
  3. Boomn4x4

    Boomn4x4 TPF Noob!

    Joined:
    Mar 15, 2010
    Messages:
    766
    Likes Received:
    4
    Location:
    Ohio
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Orchard Orbweaver (Leucauge venusta)... usually refered to as an "Orchard Spider". Bites are rare and not dangerous except to those allergic.

    Common on the East coast from Canada to Panama, sometimes found into central US.
     
  4. Stormchase

    Stormchase No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Oct 6, 2009
    Messages:
    1,167
    Likes Received:
    87
    Location:
    Phoenix Arizona
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    They are all over florida here. Maybel orchid spider. Not really harmlfull. here is some more info ... http://bugguide.net/node/view/2010
    lol the first thing i thought of was spiderman lolol
    The webs look real nice with morning dew. if you can get ones without all the love bugs!

    [​IMG]
     
  5. Boomn4x4

    Boomn4x4 TPF Noob!

    Joined:
    Mar 15, 2010
    Messages:
    766
    Likes Received:
    4
    Location:
    Ohio
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Probably just a typo.. but its "Orchard"


    ...and now that I'm looking at it... "Orchard" is a funny word.
     
  6. Stormchase

    Stormchase No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Oct 6, 2009
    Messages:
    1,167
    Likes Received:
    87
    Location:
    Phoenix Arizona
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Nah my spelling is crap lol.
     
  7. stone_family3

    stone_family3 TPF Noob!

    Joined:
    Sep 15, 2009
    Messages:
    349
    Likes Received:
    2
    Location:
    Columbus Ohio
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Beautiful spider, we have some in Ohio that are general garden spiders, not as pretty as that though.

    Yeah they're really beneficial, they eat all the nasty bad bugs.
     
  8. Sharpiks

    Sharpiks TPF Noob!

    Joined:
    Apr 20, 2010
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Location:
    Jacksonville, FL
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I see.. yeah I was freaked out by it and my cousin made me "torch it" - I don't feel good about killing anything, really. It could of been a black widow - it's a living creature.

    I'm glad they're beneficial too. Because they're every where, we wont have the bad bugs. As for the love bugs they are so annoying.

    Thanks for the info too, guys!
     
  9. lvcrtrs

    lvcrtrs TPF Noob!

    Joined:
    Dec 18, 2008
    Messages:
    606
    Likes Received:
    1
    Location:
    Pennsylvania
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    My first thought though not helpful was...it's a "cool spider". Great colors!
     

Share This Page

Search tags for this page
orchid spider bug info
,

orchid spider poisonous

,
venusta orchid spider poisonous