Sunset and nightshots (9pics)

Discussion in 'Landscape & Cityscape' started by doenoe, Sep 21, 2005.

  1. doenoe

    doenoe TPF Noob!

    Joined:
    Mar 4, 2005
    Messages:
    4,267
    Likes Received:
    23
    Location:
    Hoorn, The Netherlands
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Hello again

    here are some more shots i took. I took these last night, same location as the other threads.
    Even got a nifty selfpotrait here :mrgreen:

    Anyways, here they are

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Thanks for looking
    Greetz Daan
     
  2. mentos_007

    mentos_007 The Freshmaker!

    Joined:
    Jun 29, 2004
    Messages:
    9,325
    Likes Received:
    102
    Location:
    Poland, Sz-n
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    very nice pictures Doenoe! they were taken with 350d yeah?? grrrrrrrrr :D
     
  3. doenoe

    doenoe TPF Noob!

    Joined:
    Mar 4, 2005
    Messages:
    4,267
    Likes Received:
    23
    Location:
    Hoorn, The Netherlands
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Thanks Mentos
    And yes, they were taken with my 350d.......sorry. Ill go there with a disposable camera next time ok :p
     
  4. PlasticSpanner

    PlasticSpanner TPF Noob!

    Joined:
    May 1, 2005
    Messages:
    4,125
    Likes Received:
    51
    Location:
    Cheshire, England
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I like No 2 best!


    Did you intend to get the Big Dipper (Asterism of Ursa Major) in the last one? If not then you've managed to get it dead center and very clear!:thumbup:
     
  5. LaFoto

    LaFoto Just Corinna in real life Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Feb 1, 2004
    Messages:
    34,814
    Likes Received:
    814
    Location:
    Lower Saxony, Germany
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Very considerate of you, doenoe, that next time you'll go with a disposable camera.
    For I, too, would so love to have a 350D... Meanwhile my hints towards Father Christmas, erm, my husband have taken up gigantic sizes ... he MIGHT understand what my biggest wish for Christmas is - maybe? I hope!

    For these are so nice... but to get something similarly nice, "Father Christmas" would also have to bring me some seaside, and I fear that is asking too much and I have to be modest............
     
  6. PlasticSpanner

    PlasticSpanner TPF Noob!

    Joined:
    May 1, 2005
    Messages:
    4,125
    Likes Received:
    51
    Location:
    Cheshire, England
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Fly over to the UK again! We've got loads of seaside!:biglaugh:

    I think all the people with nice expensive cameras should use disposables until the rest of us can all get our dream camera! :lol: :thumbup:
     
  7. PlasticSpanner

    PlasticSpanner TPF Noob!

    Joined:
    May 1, 2005
    Messages:
    4,125
    Likes Received:
    51
    Location:
    Cheshire, England
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    All these stars and Moons turning up I'm here more often than I'm at my Astro Forum! :confused: :D
     
  8. doenoe

    doenoe TPF Noob!

    Joined:
    Mar 4, 2005
    Messages:
    4,267
    Likes Received:
    23
    Location:
    Hoorn, The Netherlands
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Uhm no, i didnt. I was going for the clouds, i thought they looked kinda cool. But i did notice the Big Dipper when i was watching the pics on my pc. Was a nice surprise :mrgreen:

    And LaFoto, since you are talking about a man, hints dont help. You just have to ask for the camera, else you will get something you didnt expect.....like a coffee maker or something. :lmao:

    And thanks for the comments :)
     
  9. Force of Nature

    Force of Nature TPF Noob!

    Joined:
    Jan 17, 2005
    Messages:
    355
    Likes Received:
    4
    Location:
    Lancaster University(!), UK
    the 2nd last is possibly my favourite, with those great wooden groins peeking out perfectly in this shot, to give some extra eye candy, otherwise I feel the shot would have been too boring, I absolutely adore the processing on number 2.
     
  10. doenoe

    doenoe TPF Noob!

    Joined:
    Mar 4, 2005
    Messages:
    4,267
    Likes Received:
    23
    Location:
    Hoorn, The Netherlands
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    The second last is my favorite too, im thinking of printing that one 40x60 cm and hang in in my room. Since i got more then enough space to hang pictures...........for now :)
     
  11. JTHphoto

    JTHphoto TPF Noob!

    Joined:
    Jul 22, 2005
    Messages:
    4,387
    Likes Received:
    73
    Location:
    Phoenix, AZ
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    i'm with force the 2nd to last is my favorite, but i really like your shot of the big dipper (ursa major) with the clouds, even if it wasn't intentional! :D
     
  12. Randog

    Randog TPF Noob!

    Joined:
    Sep 3, 2005
    Messages:
    1,235
    Likes Received:
    22
    Location:
    Northern California
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Excellent shots #5 and#8 are my fav's - Great work
     

Share This Page