Work Space

Discussion in 'The Black & White Gallery' started by Battou, Jan 9, 2008.

  1. Battou

    Battou No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    May 10, 2007
    Messages:
    7,997
    Likes Received:
    26
    Location:
    Slapamonkey, New York
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
  2. Lorielle99

    Lorielle99 TPF Noob!

    Joined:
    Dec 3, 2007
    Messages:
    733
    Likes Received:
    0
    Location:
    south, new jersey
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    turkish royal <3
     
  3. Battou

    Battou No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    May 10, 2007
    Messages:
    7,997
    Likes Received:
    26
    Location:
    Slapamonkey, New York
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    yeah, I am usually a Winston guy, they'er killin me but every now and a gain I treat my self.
     
  4. ScottS

    ScottS TPF Noob!

    Joined:
    May 14, 2007
    Messages:
    2,334
    Likes Received:
    0
    Location:
    Denver, Colorado
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Everything in moderation i say. :) big fan of TR
     
  5. Battou

    Battou No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    May 10, 2007
    Messages:
    7,997
    Likes Received:
    26
    Location:
    Slapamonkey, New York
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    *EDIT* [comment on fault in image retracted]
     
  6. C.Lloyd

    C.Lloyd TPF Noob!

    Joined:
    Oct 22, 2007
    Messages:
    299
    Likes Received:
    0
    Location:
    Holly, Mi
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Who's allowed to smoke at work anymore?
     
  7. Sideburns

    Sideburns TPF Noob!

    Joined:
    Aug 14, 2007
    Messages:
    2,796
    Likes Received:
    0
    Location:
    Windsor, Ontario
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Seems like a snapshot of a cigarette to me...not really doin anything for me. Especially since I really dislike smoking.
     
  8. kundalini

    kundalini Been spending a lot of time on here!

    Joined:
    Jul 18, 2007
    Messages:
    13,601
    Likes Received:
    1,929
    Location:
    State of Confusion
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I've been a roller for the past ten years or so. It was Golden Virginia when I lived in the UK but have switched to Amsterdam Shag by Peter Stokkebye here in the States. 300 grams last a month and with papers cost about $23USD. This is premium tobacco, not the crap they sweep off the floor and put in manufactored cigarettes.

    Oh, the photo.....something is missing for me. I like the contrasts but there is an oddity that is unsettling. Maybe it's the alignment of objects or the empty space at the bottom. I dunno.
     
  9. Battou

    Battou No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    May 10, 2007
    Messages:
    7,997
    Likes Received:
    26
    Location:
    Slapamonkey, New York
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Post processing done to originally posted image. The image posted originally was straight out of the scanner, shot BW, no processing had been done (infact the resize was done by PB's auto resize)


    In New York, none in public workplaces (I.E. Bars, malls, coffee houses...ect.) however private workplaces like my place of employment there is no prohibition. also this picture was taken at my home desk where I do all my artwork, photo, drawing and whatnot, so those laws don't apply.

    I used to roll for quite a wile, but stopped when I started using the Tar Bars in an attempt to quit but that is another story for another time.

    The alignment of the objects is natural so to speak....that is kind of how they end up on my desk. Never the less I did not want a cluttered appearance, perhaps maybe I should have composed it just a touch higher bringing the ashtrey closer the the bottom of the frame, wile keeping the shadow cast from the cigerette?
     
  10. ScottS

    ScottS TPF Noob!

    Joined:
    May 14, 2007
    Messages:
    2,334
    Likes Received:
    0
    Location:
    Denver, Colorado
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I know whats bothering me now!!!

    There is no smoke!

    Where did it go!?
     
  11. Battou

    Battou No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    May 10, 2007
    Messages:
    7,997
    Likes Received:
    26
    Location:
    Slapamonkey, New York
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I noticed that as well....It's odd this is the only one that it did not show on, actually part of why I chose this one over the others.
     
  12. ScottS

    ScottS TPF Noob!

    Joined:
    May 14, 2007
    Messages:
    2,334
    Likes Received:
    0
    Location:
    Denver, Colorado
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Haha it looks like it burned out mid-way.... and that only happens with crappy cigs!
     

Share This Page