You here to learn somethin' punk ????

Discussion in 'Photography Beginners' Forum' started by ottor, Oct 29, 2009.

  1. ottor

    ottor No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 7, 2009
    Messages:
    935
    Likes Received:
    173
    Location:
    S. Idaho
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I belong to several photog forums ... one, a pretty established and busy one, had a post that hit me a little strange.... The OP, well established and one that had over 2000 posts, posted 2 landscape pictures, and then posted a "Pencil" conversion of them both..

    The comments were ... "Brilliant!" - "Supurb job!" - "How creative you are" - "This is beautiful" ....

    Dzn't most PP programs have a filter that will convert to 'pencil' sketching automatically? Don't you just have to apply that filter to the picture, and then....... you'll have a "Creative and Brilliant" photograph ????

    I dunno ...... I'm here to learn something, not for meaningless strokes... I've learned more on this forum than I have anywhere else - thanks for everyone's honesty in their comments - Just don't tell me that my photograph is "Creative and brillant" when I desaturate a photo to make it a psuedo B&W, ok ?? :confused:

    r
     
  2. PhotoXopher

    PhotoXopher TPF Noob!

    Joined:
    May 27, 2009
    Messages:
    3,475
    Likes Received:
    2
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    OK
     
  3. inTempus

    inTempus TPF Noob!

    Joined:
    Dec 15, 2008
    Messages:
    3,692
    Likes Received:
    4
    Location:
    Indiana
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    BRILLIANT POST! Wow, we're so glad you joined! If the rest of your posts are as AMAZING as this one we'll be in absolute photography heaven!

    Thanks for stopping by. We're so very-very-very glad to have you.

    :D

    Hehe. You have to admit, you left the door open for that one. :)
     
  4. gentry1242

    gentry1242 TPF Noob!

    Joined:
    Oct 22, 2009
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Location:
    Houston
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    That was brilliant!
     
  5. marmots

    marmots No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Jul 5, 2009
    Messages:
    818
    Likes Received:
    35
    Location:
    wisconsin
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    alright lets see what u got
     
  6. taskoni

    taskoni TPF Noob!

    Joined:
    Oct 26, 2009
    Messages:
    74
    Likes Received:
    0
    Location:
    Vilnius
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    What's the other forum? I might be better of posting my crap there :lol:
    Sorry, could not resist :)
    regards,
    b.
     
  7. CCarsonPhoto

    CCarsonPhoto TPF Noob!

    Joined:
    Oct 27, 2009
    Messages:
    226
    Likes Received:
    0
    Location:
    SC
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    LOL, it cracks me up when people post "sick shot!" over a photo that looks like it was taken by a iguana with opposable thumbs. And if they apply an effect or border, they are suddenly Rembrandt :D
     
  8. inTempus

    inTempus TPF Noob!

    Joined:
    Dec 15, 2008
    Messages:
    3,692
    Likes Received:
    4
    Location:
    Indiana
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Sick post!
     
  9. CCarsonPhoto

    CCarsonPhoto TPF Noob!

    Joined:
    Oct 27, 2009
    Messages:
    226
    Likes Received:
    0
    Location:
    SC
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    :clap:
     
  10. Big

    Big TPF Noob!

    Joined:
    Apr 22, 2009
    Messages:
    1,228
    Likes Received:
    0
    Location:
    New Hampshire
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I got super glue if you want to permanently glue them to TPF's butt... hahahaha just kidding. I totally agree. I have learned tons on here!
     
  11. ottor

    ottor No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 7, 2009
    Messages:
    935
    Likes Received:
    173
    Location:
    S. Idaho
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Don't need no steenkin' Super Glue ........ I have a very sharp Monopod ...

    Actually, I was gonna reply to this fluff with "But what I meant was"... but I'm an old man and I need to save my breath for when it would actually have an effect... :taped sh:
     
  12. ottor

    ottor No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 7, 2009
    Messages:
    935
    Likes Received:
    173
    Location:
    S. Idaho
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Her's another Amazing and Brilliant post ........ interjecting something positive in this thread - and totally off topic...

    I just won 2nd place in a drawing ....... 2 tickets to Metallica in Boise on 12/7 .. Was going to try and go anyway, this just made it perfect !! :band:

    Hetfield Rocks !!!

    Now .............. this thread can die - just wanted some place to gloat a little - I don't have much luck in winning drawings normally...! Now ... how to sneak in my p&s with the 12X zoom....
     

Share This Page