More Herons?

Raymond J Barlow

TPF Noob!
Joined
Jan 28, 2005
Messages
5,136
Reaction score
149
Location
Grimsby, Ontario Canada
Website
www.raymondbarlow.com
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
Only 8.

Airic and I were hiking around in the slop this AM, and of course I left my hiking shoes at home. After rooting through the forest, and jumping from log to log in a swamp, I was sitting in a cool spot to shoot., with dry feet!

After a couple of hours shooting with Airic and Mike, they had to go, so I spent another 2 hours hoping for the great shot. I saw another island in the swamp, about 30 meters away, and proceeded to strip down... with only a T shirt on, I waded in this bog of logs, rotten leaves and stinky mud to a grass covered log, and a better POV (I thought).

After a half hour, freezing feet and a cold willy, I mucked back to my first perch, dried off with my jacket (fleece) and dragged my stinky self out of the forest, and 1 1/2 hour drive home for a shower, and some clean clothes and lunch.. Hope you think it was all worth it!

1
herons9.jpg


2
herons13b.jpg


3
herons19.jpg


4
herons9.jpg


5
websz0252.jpg


6
herons5.jpg


7
herons1.jpg


8
websz0245.jpg


any ideas where I can buy 4X hip waders???

thanks for looking!
 

AIRIC

TPF Noob!
Joined
Jul 27, 2004
Messages
4,801
Reaction score
83
Location
Brooklin, Ontario, Canuckia
Website
www.airic.ca
Can others edit my Photos
Photos NOT OK to edit
Darn, I really wanted that black mail shot but you waited until after we left. On second thought...maybe not! :biglaugh: I can hear the Herons screeching now. If anything would make them fly you wading through the muck half naked would.

Raymond is seen demonstrating the muck we go through to get these Heron images.
ray7905.jpg


Ray is seen with his towel :)
Ray7908.jpg


You did good and those shots are worth it. I'm glad you did better then last time.

Eric
 
OP
Raymond J Barlow

Raymond J Barlow

TPF Noob!
Joined
Jan 28, 2005
Messages
5,136
Reaction score
149
Location
Grimsby, Ontario Canada
Website
www.raymondbarlow.com
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
AIRIC said:
Darn, I really wanted that black mail shot but you waited until after we left. On second thought...maybe not! :biglaugh: I can hear the Herons screeching now. If anything would make them fly you wading through the muck half naked would.

Raymond is seen demonstrating the muck we go through to get these Heron images.

You did good and those shots are worth it. I'm glad you did better then last time.

Eric

You are tooooooooooo much dude... I actually kinda wish I had a shot of me in that swamp in the raw.. it would cheer anyone up, no matter how bad there day was!
 

SQUACKS

TPF Noob!
Joined
Mar 25, 2006
Messages
123
Reaction score
0
Location
N.E. ILLINOIS
looks like you folks are having a great time and making some good shots to boot.

you can't really have fun under splendid conditions. it takes miserable conditions for that! lol!

luck!
 

Antarctican

No longer a newbie, moving up!
Joined
Jan 10, 2006
Messages
24,892
Reaction score
77
Location
The Great White North
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
What an entertaining post this was!! IMO, it was definitely worth it, Ray. That is a great great series. I would be so happy to get shots like that. Of the herons, not your frozen butt.
 

Chiller

Mental case
Joined
Dec 14, 2003
Messages
9,739
Reaction score
271
Location
F@cking Hell
Can others edit my Photos
Photos NOT OK to edit
Holy cow Sir Raymond. Ya got b****, even though they may have shrunk a tad. Schmokin shots bro. Well worth a naked romp through the swamp.. Oh...poetry at it finest there eh?
 

Chiller

Mental case
Joined
Dec 14, 2003
Messages
9,739
Reaction score
271
Location
F@cking Hell
Can others edit my Photos
Photos NOT OK to edit
Holy moly Ray. I guess the warm weather helped with that decision eh? Your lucky it warmed up a bit. That last thing ya want is frostbite on the ole. jewels.
Well worth it, with the images you got man. Magazine quality again.
 
OP
Raymond J Barlow

Raymond J Barlow

TPF Noob!
Joined
Jan 28, 2005
Messages
5,136
Reaction score
149
Location
Grimsby, Ontario Canada
Website
www.raymondbarlow.com
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
Chiller said:
Holy moly Ray. I guess the warm weather helped with that decision eh? Your lucky it warmed up a bit. That last thing ya want is frostbite on the ole. jewels.
Well worth it, with the images you got man. Magazine quality again.

thanks buddy.. if you go up there, bring some boots! It's a fun hike into these woods!, but worth the effort. I hope we see them down at Lynnshore soon.
 

Arch

Damn You!
Joined
Jan 21, 2006
Messages
8,487
Reaction score
102
Location
locked in the attic
Can others edit my Photos
Photos NOT OK to edit
The places you have to go to get good shots eh!.... definately worth it tho ray...these are killer shots, love the second and third were he's in the tree, great work :thumbup:
 

lostprophet

No longer a newbie, moving up!
Joined
Feb 10, 2006
Messages
11,790
Reaction score
175
Can others edit my Photos
Photos NOT OK to edit
Can you please post a bad shot. That way I can feel a bit better about my wildlife shots :lol: :lol: :lol:

Stunning as EVER
 

Most reactions

New Topics

Top