Museum d'histoires naturelles - Paris

nicely taken shots...... those skeletons are great...... that last one would make an awsome 'dark side' pic, if converted to b+w and given a darker tone.... looks like a good place for pictures :thumbup:
 
Wow... Really neat place and you got some good shots of it
 
It must take hours to simply browse through that museum! Great use of different POV, esepecially on the second and last.
 
wow//

all are awesome..

i like all the series you have here..

i like the #3
 
I am not real strong in French...but with the little I do know I think the translation is: "Museum of Natural History."
I think the last one would be great in B&W!
 
melcooney said:
I am not real strong in French...but with the little I do know I think the translation is: "Museum of Natural History."

yes it's true!
:thumbup:
 
French version :
1 : Le cadrage est pas assez concentré sur le sujet, j'trouve. Et ça penchouille à gauche (mais pas sûr :D)
2 : Excellent, très graphique. Un peu confus cependant, sur l'arrière-plan, mais finalement le sujet principal se détache largement.
3 : Le cadrage penché n'apporte rien : un musée d'histoire naturelle, c'est pas très dynamique comme endroit, y apporter une dynamique c'est 'achement compliqué ;)
4 : Nickel. La ligne supérieure formée par la rambarde est placée très précisément, j'adore. Les diagonales fortes créent ici une dynamique ;) (tout comme dans la première, les lignes de fuite, d'ailleurs)
5 : L'alignement de crânes se détache bien, c'est heureux. Mais j'aurai pluss composé autour de ça, et laissé de côté le reste de l'arrière-plan.
6 : A part peut-être le crâne qui gêne, en-bas à droite, la compo est excellente. On dirait que les deux de devant médisent sur celui derrière :D

English censored version :
1 : The composition is too less concentrated on the subject.
2 : Excellent, very graphic. The main subject is here visible.
3 : The angle in the composition brings nothing.
4 : Excellent. There is a good dynamic, due to the strenght of the diagonal lines.
5 : The line of skeletton heads should have been the main subject, try cropping the background.
6 : Excellent. It looks like the two in the front are joking about the third ;)
 
en ce qui concerne la photo penchée, je crois me souvenir que je n'avais pas le mamouth entier dans l'ecran... ce qui explique le coté penchouille, mais finallement je trouve que ca lui va plutot bien
question de gouts...

sinon merci pour les comentaires, ca permet de voir ses erreurs et de progresser!
:thumbup: :thumbup:
 

Most reactions

Back
Top