New Visitor

Chiller

Mental case
Joined
Dec 14, 2003
Messages
9,739
Reaction score
271
Location
F@cking Hell
Can others edit my Photos
Photos NOT OK to edit
I was just outside cleaning up the backyard, when this guy showed up at my new bird feeder. He did not flinch when I walked over, grabbed the camera, and snapped these two shots.

IMG_8092a.jpg


IMG_8093a.jpg
 

Arch

Damn You!
Joined
Jan 21, 2006
Messages
8,487
Reaction score
102
Location
locked in the attic
Can others edit my Photos
Photos NOT OK to edit
cool..... not often you'd see one of those in yer garden!..... well captured chiller :thumbup:
 

aprilraven

TPF Noob!
Joined
Feb 2, 2005
Messages
5,135
Reaction score
190
Location
location, location
hey chiller....great shots!!

this looks like either a downy wood pecker or a hairy wood pecker....( make up your own jokes....)

and the only difference between them is size...the hairy woodpecker is a bit larger...but its hard to tell....does that help??
 
OP
Chiller

Chiller

Mental case
Joined
Dec 14, 2003
Messages
9,739
Reaction score
271
Location
F@cking Hell
Can others edit my Photos
Photos NOT OK to edit
Thanks for the comments Arch, April. and melcooney. Bet as soon as our "real" bird photogs get here, they will peg this one for sure.
Kinda cool. He has been here for an hour now. A cardinal just dropped in. How ironic at easter eh...oh wait...it is the bird version. I just cannot get a shot of him. Kane wont share the backyard.
 

monicam

TPF Noob!
Joined
Mar 14, 2006
Messages
625
Reaction score
0
Website
qj.net
it looks like woodpecker..

how lucky you are to captured that view of birds..

I been longing to see those birds in RL..
 

Canoncan

TPF Noob!
Joined
Jan 17, 2005
Messages
1,697
Reaction score
42
Location
Whitby,Ontario,Canada.
I see you are really getting Downy with it. Nice shot. Definitely a Downy, beak to short for a Hairy. Hairy beak is much larger, but in the Woodpecker world size is not important. It is beak strength, and of course the Flicker Woodpecker is known for something else, but I can't go there.
 
OP
Chiller

Chiller

Mental case
Joined
Dec 14, 2003
Messages
9,739
Reaction score
271
Location
F@cking Hell
Can others edit my Photos
Photos NOT OK to edit
Thanks so much for all your comments. Seems this guy has taken to my house. He stayed the day yesterday. Sure hope he has built a place near by.
Ya crack me up Pete.:lol:
 
OP
Chiller

Chiller

Mental case
Joined
Dec 14, 2003
Messages
9,739
Reaction score
271
Location
F@cking Hell
Can others edit my Photos
Photos NOT OK to edit
Thanks Sir Raymond. Nah...no hummers here, but I might try this year. Im sure Kane will love these. But my sisterinlaw has a flock of them at her house.
I have heard humming birds, but that was a few years ago, before the meds.:lmao:
 

Raymond J Barlow

TPF Noob!
Joined
Jan 28, 2005
Messages
5,136
Reaction score
149
Location
Grimsby, Ontario Canada
Website
www.raymondbarlow.com
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
Chiller said:
Thanks Sir Raymond. Nah...no hummers here, but I might try this year. Im sure Kane will love these. But my sisterinlaw has a flock of them at her house.
I have heard humming birds, but that was a few years ago, before the meds.:lmao:

lmao!!!!!!!!!!!! well, I bet they will be some fun too shoot..
 

Most reactions

New Topics

Top