Commercial photographing - Sandbakken Fishing Resort (56k - bathroom break)

Discussion in 'General Gallery' started by Foffen, May 7, 2006.

  1. Foffen

    Foffen TPF Noob!

    Joined:
    Sep 8, 2005
    Messages:
    396
    Likes Received:
    1
    Location:
    Oslo Rooock City
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I have been taking some photos for a fishing resort near where I live, because they neede some good :)lmao:) photos to use in posters, web pages and brochures. Since I already was a close friend to the owners, I got hired (for free, of cours). I wanted to show you a bit of the results I came up with. C&C highly appreciated.

    1 - A beautiful day for fishing. Here you see the resort.
    [​IMG]

    2 - Had to shoot the beauty of nature before I could do anything else.
    [​IMG]

    3 - Our first catch. Only a tiny one, but still.
    [​IMG]]

    4 - After a while, we hooked up with a couple of locals. Actually the guy on the right side is the owner of the resort, and a good friend of me.
    [​IMG]

    5 - The evening came quick, - only time for a quick shot before getting in.
    [​IMG]

    6 - The owner with the only noticable catch of the day.
    [​IMG]

    - By the way, - there are tourists there as well, I just didn't photograph them. :lmao:

    Thanks for looking!
     
  2. RoRoCo

    RoRoCo TPF Noob!

    Joined:
    May 4, 2006
    Messages:
    270
    Likes Received:
    0
    Location:
    Silver Spring, MD
    Guy-on-the-left's fish looks bigger than his rod...Those are great catches...fish and photo.

    Thanks for sharing...

    RoRo
     
  3. Hoppy

    Hoppy No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Feb 13, 2006
    Messages:
    1,392
    Likes Received:
    2
    Location:
    According to Lostprophet 8 miles from Purgatory
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Stunning scenery. Pictured beautifuly. You should be paid a lot for these.
    Ian
     
  4. MommyOf4Boys

    MommyOf4Boys TPF Noob!

    Joined:
    Dec 20, 2005
    Messages:
    2,386
    Likes Received:
    51
    Location:
    Alabama - just moved here from Texas
    Holy Cow-I need to go fishing in that lake! LOL I only catch catfish that are pregnant in our lake hahaha. Beautiful scenery photos.
     
  5. jeroen

    jeroen No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Oct 1, 2005
    Messages:
    1,129
    Likes Received:
    80
    Location:
    Amsterdam, The Netherlands
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Wow, I would love to go fishing there! Haven't done that in ages, specially not in a setting like that. That's my first reaction to your shots and that should says enough about you getting a good series ;)

    Anyway, crittics:
    nr 3, 4 and 6 have rotated horizons.

    Skip nr 3 anyway. You have a great scenery shot with nr 2 and some also great shots of fishing people in the others. There's nothing happening in nr 3. I love the other 5 :)

    Cheers and well done, Jeroen
     
  6. benhasajeep

    benhasajeep TPF Noob!

    Joined:
    May 4, 2006
    Messages:
    2,101
    Likes Received:
    15
    Location:
    Eddington, ME
    I am no pro but I might have taken the last one with fill flash. I like the others too. I think I would do something with the blood on the one though. Even though most hunters / fisherman know that is part of it. Not really a good thing for brochures and web sites. Specially if they show the brochure or site to someone they may bring along that doesn't have an appreciation for hunting or fishing.
     
  7. Foffen

    Foffen TPF Noob!

    Joined:
    Sep 8, 2005
    Messages:
    396
    Likes Received:
    1
    Location:
    Oslo Rooock City
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Thank you so much, Roro. Yes, hehe, it's not a very big catch since it is a cood, but the rod is a bit angled you see. ;)

    I live in a very beautiful part of the world, far away from all wars and nature desasters, and I hope that I am able to show it to you in the best way possible. I would never demand any money from the owners of the resort, since they are good friends of me. Very good. Thank you very much anyway. :)

    :lmao: You are welcome. We could have a Northern Norway TPF meetup :D

    Thank you, Jeroen. Well, I like #3, since there actually is a fish on the rod, but it's up to the owners to decide what pics they wanna use. Thanks for the C&C anyway, - as I said - highly appreciated. You are welcome to the resort as well, - looking forward to it. :)

    benhasajeep, I haven't thought of the blood, but thank you for that advice. I will tell the owners of the resort after handing them over. Flash on the first one could have been an idea. Thank you for your comments!
     
  8. Arch

    Arch Damn You! Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Jan 21, 2006
    Messages:
    8,487
    Likes Received:
    102
    Location:
    locked in the attic
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    yea i think you've done a good job here...... a few of the horizons could be straightened but overall nicely done foffen :thumbup:
     
  9. Foffen

    Foffen TPF Noob!

    Joined:
    Sep 8, 2005
    Messages:
    396
    Likes Received:
    1
    Location:
    Oslo Rooock City
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Thank you Arch!
     

Share This Page

Search tags for this page

sandbakken fishing resort