Jazzy: an instrumental photoshoot. please view :] and comment if you like.

Discussion in 'Photography Beginners' Forum' started by PatrickCheung, Dec 11, 2009.

  1. PatrickCheung

    PatrickCheung TPF Noob!

    Joined:
    Jul 1, 2009
    Messages:
    319
    Likes Received:
    8
    Location:
    Markham, ON
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I've had a MIM Fender Jazz Bass hanging on my wall for the past year, and I've always wanted to capture it's beauty. I decided to do a little "photoshoot" for the bass... but i was way to swamped with work, tests, and assignments to do it all in one day. throughout the past week i spent half to an hour each day shooting and experimenting with different lighting.

    "Well if you spent so much time shooting, then why are there so few pictures?"
    truth be told, i'm a complete newbie to lighting... and i spent most of my time experimenting with lighting from different sources, angles, and what not. i only came up to a total of 8 shots.

    anyway, here are my favourite shots of this mini-shoot:
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    Rest of the photos can be found here:
    http://www.flickr.com/photos/patrickyc/sets/72157622840152769/

    i've got a question though... i have all these photos... and i wanna share them with the world, you know... how does one go about doing that HAHAHA

    anyway, thanks for your time, guys, hope you enjoy what you see.

    if you have any comments or criticism, please feel free to post, i'd love to hear from you guys!
     
  2. Eventer

    Eventer TPF Noob!

    Joined:
    Nov 12, 2009
    Messages:
    511
    Likes Received:
    10
    Location:
    Christchurch, New Zealand
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    love the top too!! not crazy bout the last one though :D
     
  3. thebeatles

    thebeatles TPF Noob!

    Joined:
    Oct 30, 2007
    Messages:
    805
    Likes Received:
    1
    Location:
    pennsylvania
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I know that is your bass, but is that you playing bass?
     
  4. Zabio

    Zabio TPF Noob!

    Joined:
    Dec 9, 2009
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Location:
    North Louisiana
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Love love love the first one...
     
  5. PatrickCheung

    PatrickCheung TPF Noob!

    Joined:
    Jul 1, 2009
    Messages:
    319
    Likes Received:
    8
    Location:
    Markham, ON
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    yeah it is haha. i dont know why, but i really like that picture. it's not perfect at all, but the imperfections are what i love about it.
     
  6. PatrickCheung

    PatrickCheung TPF Noob!

    Joined:
    Jul 1, 2009
    Messages:
    319
    Likes Received:
    8
    Location:
    Markham, ON
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    :] what don't you like about it? just wanna know what i can improve on. i'm thinking my body is too dark, and the pitch black arm is a little off...
     

Share This Page