Photo got Selected for an Exhibit

Discussion in 'General Gallery' started by cardonalj, Jan 6, 2013.

  1. cardonalj

    cardonalj TPF Noob!

    Joined:
    Aug 1, 2008
    Messages:
    286
    Likes Received:
    19
    Location:
    Rockaway Beach, NY
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    So back in October, I entered three of my photos for a chance to be featured as part of the Veteran Artist Program exhibit inside the Pentagon. Yesterday I received and email saying that one of my photos had been selected out of over 400 entries. Kinda stoked about it since nothing of mine has ever been exhibited. Pentagon Veteran Artist Exhibit | Veteran Artist Program is the link. The Jury panel for the Pentagon exhibition is Former Marine combat artist, Mike D. Fay, Lynn Sures, Chair of Fine Arts at the Corcoran College of Art + Design, and curator Renee Maurer of The Phillips Collection

    Below is the picture that got selected. It was Taken Inside a gas chamber while the NBC guy prepped it.


    [​IMG]
    Prepping the Gas Chamber by LJCPhotos, on Flickr


     
    • Like Like x 5
  2. Parker219

    Parker219 TPF Supporters Supporting Member

    Joined:
    Aug 27, 2012
    Messages:
    2,289
    Likes Received:
    655
    Location:
    Orlando, FL
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Cool! Congrats man.
     
  3. tirediron

    tirediron Watch the Birdy! Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Jul 8, 2005
    Messages:
    45,748
    Likes Received:
    14,781
    Location:
    Victoria, BC
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Been on both sides of that fence! :lmao:
     
  4. ilscuro

    ilscuro TPF Noob!

    Joined:
    Jun 7, 2004
    Messages:
    20
    Likes Received:
    5
    Location:
    Stockport England
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Well done :)
     
  5. sm4him

    sm4him In memoriam Supporting Member

    Joined:
    Oct 4, 2011
    Messages:
    10,726
    Likes Received:
    5,461
    Location:
    The Beautiful Hills of East Tennessee
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Sweet!! Congratulations!!
    On a side note: My sister-in-law works for the Phillips Collection--I believe she is also a curator there. Her name is NOT Renee Maurer though. ;-)
     
  6. cardonalj

    cardonalj TPF Noob!

    Joined:
    Aug 1, 2008
    Messages:
    286
    Likes Received:
    19
    Location:
    Rockaway Beach, NY
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Yea I'm excited. It's a first for me
     
  7. LaFoto

    LaFoto Just Corinna in real life Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Feb 1, 2004
    Messages:
    34,813
    Likes Received:
    821
    Location:
    Lower Saxony, Germany
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I'm happy for you. This is something special. Very nice!
     
  8. joshua_

    joshua_ TPF Noob!

    Joined:
    Nov 20, 2012
    Messages:
    162
    Likes Received:
    14
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit

    WOW! That is awesome, congratulations.

    I also have first hand experience with the contents of your photo. I never thought I'd find it enjoyable, but your photo changes that.
     
  9. imagesliveon

    imagesliveon No longer a newbie, moving up!

    Joined:
    Jun 10, 2012
    Messages:
    212
    Likes Received:
    54
    Location:
    United Kingdom
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    That's awesome!


    Congratulations!!
     
  10. JodieM

    JodieM TPF Noob!

    Joined:
    Dec 11, 2012
    Messages:
    29
    Likes Received:
    8
    Location:
    Nashville Tennessee
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Way to go!!
     
  11. cardonalj

    cardonalj TPF Noob!

    Joined:
    Aug 1, 2008
    Messages:
    286
    Likes Received:
    19
    Location:
    Rockaway Beach, NY
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Ok so now comes the hard part for me. the size specs lol. i got an email asking what the size of my print would be. i told them i did not have it printed but could have it printed quick (thank you adorama btw). so they responded with nothing smaller than 11x14 and then asked if 16x20 would be good. i was looking at 18x24 but would that bee too big? also should i go lustre or glossy? something tells me lustre but thought id ask everyone here.

    i should also add that the original size is 3849x2536. this should be good enough for a 16x20 or a 18x24 right?
     
  12. invisible

    invisible Been spending a lot of time on here!

    Joined:
    Mar 10, 2007
    Messages:
    5,213
    Likes Received:
    977
    Location:
    Canada
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit


    If you can afford it (and you want your photo to be seen), go big. See this for a reference.

    Congrats, by the way!
     

Share This Page