Sula The Cat

fhudhori

TPF Noob!
Joined
Jun 7, 2013
Messages
9
Reaction score
1
Location
Borneo
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
please C&C photo of my cat, his name Sula

 
Last edited:

tirediron

Watch the Birdy!
Staff member
Supporting Member
Joined
Jul 8, 2005
Messages
45,747
Reaction score
14,804
Location
Victoria, BC
Website
www.johnsphotography.ca
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
C&C per req:

His fur needs brushing, whiskers need trimming, and his collar.. Oooohhhhhhhh sorry, you meant the photograph! ;)

I like the pose, but two things bother me; the messy and distracting background, and the over-exposure of his face. It looks like your about 1/2 - 2/3 stop too bright on the face, and you've lost some of the definition in the white fur. Reshoot this using spot metering and with a neater, less culttered background and you'd have a great shot!
 

The_Traveler

Completely Counter-dependent
Supporting Member
Joined
Dec 11, 2006
Messages
18,743
Reaction score
8,046
Location
Mid-Atlantic US
Website
www.lewlortonphoto.com
Can others edit my Photos
Photos NOT OK to edit
Nicely sharp and, if this cat is really a butterscotch color, ratehr nicely exposed.
But I think a more frontal view of the cat and a color image would both be more attractive.

By the way, if you really live in Borneo, you have a wonderful opportunity to shoot a part of the world that most of us will never see.
I hope to see some pictures of Borneo.

Lew
 

ktan7

TPF Noob!
Joined
Apr 16, 2013
Messages
550
Reaction score
43
Website
www.kentanphoto.com
Nice composition but it looks like the picture is a bit over-exposed. A bit of detail lost in the blown out area.
 
OP
fhudhori

fhudhori

TPF Noob!
Joined
Jun 7, 2013
Messages
9
Reaction score
1
Location
Borneo
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
C&C per req:

His fur needs brushing, whiskers need trimming, and his collar.. Oooohhhhhhhh sorry, you meant the photograph! ;)

I like the pose, but two things bother me; the messy and distracting background, and the over-exposure of his face. It looks like your about 1/2 - 2/3 stop too bright on the face, and you've lost some of the definition in the white fur. Reshoot this using spot metering and with a neater, less culttered background and you'd have a great shot!

hahaha sorry sir.. i forgot to add some description..by the way my cat look mess.. maybe i need deep treatment to him and make him a supercat.. fualaaa.. :lol::lmao: supercat's coming.. wuff wufff

thanks sir.. i'll use spot metering for next shoot.. because i use manual lens it's difficult to metering.. especially in D3100, any idea?
the background look to messy because i was just testing my lens.. next time i'll explore another angle to shot my cat.. or people

Nicely sharp and, if this cat is really a butterscotch color, ratehr nicely exposed.
But I think a more frontal view of the cat and a color image would both be more attractive.

Lew
thanks.. i do not expect a "cheap glass" can produce sharper images
i'll keep your advice for my improvement..

um colored cat like this? ;)

Santai Di Sela Kesibukan oleh fhudhori, di Flickr
or this?

DSC_2079_009 oleh fhudhori, di Flickr
orrrrrrrrrr .....

By the way, if you really live in Borneo, you have a wonderful opportunity to shoot a part of the world that most of us will never see.
I hope to see some pictures of Borneo.
next time i'll presented really
 
Last edited:
OP
fhudhori

fhudhori

TPF Noob!
Joined
Jun 7, 2013
Messages
9
Reaction score
1
Location
Borneo
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
Nice composition but it looks like the picture is a bit over-exposed. A bit of detail lost in the blown out area.

but the messy plastic tray background break all.. haha thanks..
rather difficult to shot white fluffy cat for me indeed...
 

Most reactions

ClickASnap

New Topics

Top