Pensive Summer

Discussion in 'Critique Forum Archives' started by areuwhatudream, Jan 25, 2005.

  1. areuwhatudream

    areuwhatudream TPF Noob!

    Joined:
    Aug 12, 2004
    Messages:
    103
    Likes Received:
    1
    Location:
    Chicago by summer, Ohio by school year
    This is a picture I came across while looking through my pictures from the other summer, and thought I'd put it up! It's at my friend's lakehouse in Wisconsin. The lake is frozen over right now... siigghhhhh. Pardon the graininess, it's film scanned into the computer... but what do you think?

    [​IMG]
     
  2. danalec99

    danalec99 TPF Noob!

    Joined:
    Mar 14, 2004
    Messages:
    8,345
    Likes Received:
    68
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I love the grain and the mood of this photograph. :thumbup:
    Apart from fixing the slightly tilted horizon, I will not do anything.

    Look forward to seeing more from you!
     
  3. Alison

    Alison Swiss Army Friend Supporting Member

    Joined:
    Jun 21, 2004
    Messages:
    9,469
    Likes Received:
    96
    Location:
    TX
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    There is a timeless feel to this photo that I really like. I think the grain actually works well here. The contrast is nice as well. I agree with daniel about the horizon and that I look forward to seeing more photos from you as well!
     
  4. Tammy

    Tammy TPF Noob!

    Joined:
    Feb 6, 2004
    Messages:
    471
    Likes Received:
    5
    Location:
    SC
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I like this as well. I find it charming. I wonder what she's thinking - for me it kinda tells a story - I love shots like this. The grain works for me. As for the horizon, I'm wondering if it has a effect on why this image seems a bit - more serious perhaps - can't really say - just a thought.
     
  5. photong

    photong Typo Queen

    Joined:
    Aug 7, 2003
    Messages:
    1,235
    Likes Received:
    5
    Location:
    Tornto, Ontario
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Very nice mood :) But since this is the crituque gallery I will say to take the things out from the bottom left hand corner :) It's ok to have it, it would just ne nicer Iwithout it IMO.

    I defintaly feel something whe I see it. Something good.
     
  6. 2Stupid2Duck

    2Stupid2Duck TPF Noob!

    Joined:
    Aug 24, 2004
    Messages:
    1,184
    Likes Received:
    5
    Location:
    Brisbane
    The left edge needs to be rotated downwards. Soz.
     
  7. Force of Nature

    Force of Nature TPF Noob!

    Joined:
    Jan 17, 2005
    Messages:
    355
    Likes Received:
    4
    Location:
    Lancaster University(!), UK
    yeh its a brilliant brilliant photo. I really like this. its got a horizontal problem, but we can forgive that because of the composition. Its damned near perfect in my eyes!
     
  8. areuwhatudream

    areuwhatudream TPF Noob!

    Joined:
    Aug 12, 2004
    Messages:
    103
    Likes Received:
    1
    Location:
    Chicago by summer, Ohio by school year
    Thank you so much! :D haha apparently I have a problem with horizons... that was a problem pointed out in another one of my pictures, too.:meh: Is there a way to fix that in photoshop?
     

Share This Page