By Suggestion Of Jon Mikal

Discussion in 'Critique Forum Archives' started by elsaspet, Jun 12, 2005.

  1. elsaspet

    elsaspet TPF Noob!

    Joined:
    Dec 14, 2004
    Messages:
    4,055
    Likes Received:
    37
    Location:
    Dallas
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I was talking to JK about Critique and he suggested I find what I believed to be my strongest image of the KKK protest and post it as a stand alone, to see if it indeed told the story on it's own merit. I thought that it was a brilliant idea. I asked which to post, but decided that I thought this one was the one to go with. I was there and felt the emotion, so it's hard for me to be objective..........
    [​IMG]
     
  2. tr0gd0o0r

    tr0gd0o0r TPF Noob!

    Joined:
    Jun 29, 2003
    Messages:
    942
    Likes Received:
    4
    Location:
    Shreveport, Louisiana
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    I think this photo does a pretty good job of telling the story, but there is a lot distracting me in the photography. First of all, I wonder about the focus of the image. Did you inted to focus on the white guy, my visual focus goes to the black guy being held back. On one hand I can see how this could be intentional and meaningful, but the meaning goes over my head if so. Secondly, I think the sign is an integral part of the story of this photograph and it is slightly over exposed and could easily be missed.

    There is a lot of stuff that distracts me in this photo. For exmplae, the white guy and the guy with the camera slung over his shoulder. I think a tighter crop is a strong image (crop tight on the two black men and keep the sign in the photo. On the other hand there are several things that could be lost by that. I''m gonna have to jump onto hertz recent bandwagon and say, deciding exactly what you want the imge to say is what will determine the crop issue.
     
  3. mpdc

    mpdc TPF Noob!

    Joined:
    Feb 6, 2005
    Messages:
    315
    Likes Received:
    0
    I think you picked the correct photo.
    Nice sjhot.

    I noticed in your other photos you had cops on the line, what do you think they were thingking?
    Mind you, an officer must protect all, no matter what they think...
     
  4. ShutteredEye

    ShutteredEye TPF Noob!

    Joined:
    Mar 1, 2005
    Messages:
    2,411
    Likes Received:
    41
    Location:
    Arlington, TX
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    I like that the KKK dude has red on=inflammatory.

    I agree with the others, the camera men are a tad distracting, and creative crop might go a long way here.

    THere is definitly some great powerful material here.
     
  5. terri

    terri Administrator Staff Member Supporting Member

    Joined:
    Sep 2, 2003
    Messages:
    25,290
    Likes Received:
    2,079
    Location:
    In the mental ward of this forum
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Hi Elsapet! I'm struggling just a tad with this one.....for me a classic photojournalistic image is one that hits you with great force and tells a complete story in a flash.

    This one almost does that for me, but not quite. Having the sign in the back helps, but I'd agree that the focus on the red shirt guy is pulling my eye from the rest.

    And I'm unsure as to the meaning behind the 2 guys who are grappling....or are they? :scratch: Since they both have sunglasses on the eyes are hidden - and up close like this, that's a huge loss in emotion for me. You were there - you have the advantage because you also heard them, but I don't have that prior knowledge and the photo can't tell me for certain. Are they proud to be there, feeling united, or are they just angry? And the white guys seems too....passive, I think, to actually add much to the scene, if that makes sense.

    You alluded to there being a series from this event? I'd like to see more, definitely. :thumbup: Kudos for being there; I'm sure it was an emotional day. :salute:

    My two cents. :)
     
  6. elsaspet

    elsaspet TPF Noob!

    Joined:
    Dec 14, 2004
    Messages:
    4,055
    Likes Received:
    37
    Location:
    Dallas
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Hi and thank you for the suggestions. I'm gonna try a crop for sure. I'll post the cropped image in just a bit.
    Terri, the rest of the images are in the Photo Section under, "My first Press Assignment-KKK"
     
  7. elsaspet

    elsaspet TPF Noob!

    Joined:
    Dec 14, 2004
    Messages:
    4,055
    Likes Received:
    37
    Location:
    Dallas
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Ok, here is the image cropped. Personally, I like it a LOT better this way. Thank you all for the suggestion.

    [​IMG]
     
  8. Karalee

    Karalee hOtLiPs!

    Joined:
    Feb 22, 2004
    Messages:
    3,849
    Likes Received:
    46
    Location:
    Here....there....everywhere
    Can others edit my Photos:
    Photos NOT OK to edit
    Love the crop, it really unbusies the picture (is unbusies a word :?: ) and the KKK sign in the background reinforces the image imo.
     
  9. JonMikal

    JonMikal TPF Noob!

    Joined:
    Jul 28, 2004
    Messages:
    12,262
    Likes Received:
    327
    it is now!

    i agree that the crop pulls the focus to what's important here. my guess is this guy is pissed and wants a piece of somebody and his friend is holding him back?....very touchy subject.

    either way, IMO, this image conveys a message of built up frustration and anger that carries back to the 50's...very strong! nice work elsapet.
     
  10. MDowdey

    MDowdey Guest

    great shots!!! but i also think the cropped version could use a little sharpening...but thats just me, i like some sharp shots!

    great work for a tough assignment by the way!

    md
     
  11. Nikon Fan

    Nikon Fan TPF Noob!

    Joined:
    Nov 2, 2004
    Messages:
    3,524
    Likes Received:
    49
    I agree with Matt, a tad bit of sharpening is in order :) But the crop does wonders for this shot!!! One other thing I would suggest is to try and clone out what is left of the white guys nose and red beard on the left side :) Didn't notice it at first, but now it's driving me nuts :lol: Great series that you came up with though!!!
     
  12. elsaspet

    elsaspet TPF Noob!

    Joined:
    Dec 14, 2004
    Messages:
    4,055
    Likes Received:
    37
    Location:
    Dallas
    Can others edit my Photos:
    Photos OK to edit
    Thanks Amanda. Yeah, I saw the beard and nose too, and it's making me crazy as well. I don't have CS here, so I have to wait until I get home, but I can't wait to do the sharpening and the clone. I think it will look great. I repost after I do those two things.

    THANK YOU GUYS FOR ALL YOUR HELP!!!!!!!!!!!
     

Share This Page