man, it's been awhile....

KVB1085

TPF Noob!
Joined
Jan 30, 2008
Messages
102
Reaction score
0
Location
Marietta Ga
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
i haven't been on in a bit.. haven't really been shooting much either...

i've been asked to help some friends out who are producing their first album... and they want me to do the photography...

title of the cd is UN-HERO... so in translation.. opposite of hero... lol..

album cover i'm pretty sure they want a shot of a face (that is going to be beat up looking) i'm wondering what kind of back drop should i use.. or lighting..

i don't have a flash, and i've only got the 18-55 3.5 and a 70-200 3.5 lenses... so i'm kinda limited.. and i doubt a human can sit still long enough for me to get a long exposure.. (which is what i've been doing most of when i shoot are still frame long exposures...)

so there's that question.. and just for eye candy.. here are a few shots of my buell i took not too long ago...

DSC_0130.jpg


DSC_0133.jpg


DSC_0131.jpg


DSC_0136.jpg


DSC_0134.jpg


DSC_0137.jpg
 
OP
KVB1085

KVB1085

TPF Noob!
Joined
Jan 30, 2008
Messages
102
Reaction score
0
Location
Marietta Ga
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
How about renting some lighting gear? Couple of Alien Bees, soft-box or two...

:( i don't know anything about lighting... as far as placement and what not...

but yeah, i figure i'm gonna need some lighting or a lot better lenses...



*(update.. i literally just bought a nifty fifty woot!... not the most professional grade lens out there.. but much faster than the other two i have...)*
 
Last edited:
OP
KVB1085

KVB1085

TPF Noob!
Joined
Jan 30, 2008
Messages
102
Reaction score
0
Location
Marietta Ga
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
anyone think of anything that just completely captures the thought of being NOT a hero? just complete opposite of...

but not being a villain... either...

my first thought is.. homeless....

just a roughed up homeless guy begging to survive.....
 

srt86hil

TPF Noob!
Joined
Jul 20, 2008
Messages
75
Reaction score
0
Location
London
Stick him in among some empty cans and a littered street, and you've got yourself an award-winning album there.
 
OP
KVB1085

KVB1085

TPF Noob!
Joined
Jan 30, 2008
Messages
102
Reaction score
0
Location
Marietta Ga
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
yeah.. i just gotta see exactly what it is that he wants...
 

aprileve

TPF Noob!
Joined
Sep 9, 2008
Messages
79
Reaction score
0
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
i'm going to NOT show your post to my husband...otherwise he will be very VERY jealous.
nice bike. :)
 

Leno

TPF Noob!
Joined
Sep 9, 2008
Messages
12
Reaction score
0
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
anyone think of anything that just completely captures the thought of being NOT a hero? just complete opposite of...

but not being a villain... either...

my first thought is.. homeless....

just a roughed up homeless guy begging to survive.....

What about that, plus them reading something that you could deem 'heroic?' (such as a new article about a hero, etc.)


I had a better idea, but I forgot it :[
 
OP
KVB1085

KVB1085

TPF Noob!
Joined
Jan 30, 2008
Messages
102
Reaction score
0
Location
Marietta Ga
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
i'm going to NOT show your post to my husband...otherwise he will be very VERY jealous.
nice bike. :)

thanks... i actually sold it a month ago :( i loved that thing...
 
OP
KVB1085

KVB1085

TPF Noob!
Joined
Jan 30, 2008
Messages
102
Reaction score
0
Location
Marietta Ga
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
What about that, plus them reading something that you could deem 'heroic?' (such as a new article about a hero, etc.)


I had a better idea, but I forgot it :[

yeah... i don't see how i could show that though...
 
OP
KVB1085

KVB1085

TPF Noob!
Joined
Jan 30, 2008
Messages
102
Reaction score
0
Location
Marietta Ga
Can others edit my Photos
Photos OK to edit
any other suggestions???
 

Most reactions

New Topics

Top